زمان انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ -

موج آنفلوانزای سال گذشته فراموش نشود/ پیگیری حادثه تبریز

وزیر بهداشت با اشاره به موج آنفلوانزا طی سال گذشته در کشور، گفت: فرصت تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه های پر خطر، رو به پایان است.

به گزارش سرای نور؛ دکتر سید حسن هاشمی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز انتقال خون وصال در تهران اظهارداشت: سال گذشته را فراموش نکنیم که موجی از آنفلوانزا در کشور ایجاد شد و در بعضی از استان ها به شدت مردم گرفتار شدند.

وی افزود: خواهش من از افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار و کسانی که نقص ایمنی دارند، حتما واکسن آنفلوانزا را بزنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: معمولا واکسن در مرداد ماه توزیع می شود و در شهریور باید تزریق کنند و الان روزهای پایانی استفاده از این واکسن است و اگر فرصت از دست برود و فصل سرما برسد، تزریق واکسن آنفلوانزا موثر نیست.

هاشمی گفت: واکسن در سراسر کشور در داروخانه ها توزیع شده و در دسترس است. امیدواریم مشکل جدی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: زدن واکسن خیلی موثر است و می تواند در کاهش بیماری موثر باشد.

وزیر بهداشت در خصوص موارد وبا در کشور نیز، گفت: امسال گزارشی از وبا و همچنین ویروس زیکا که در بعضی کشورهای آسیایی مشکل ساز شده است، نداشته ایم.

هاشمی در خصوص حادثه تبریز، اظهارداشت: حادثه وحشتناکی بوده و متاسفیم از این بابت که چنین حادثه ای برای همکار ما رخ داده است.

وی ادامه داد: موضوع از طریق مسئولان امنیتی در حال بررسی است و منتظریم اعلام نظر کنند. در عین حال، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز را مسئول پیگیری حادثه کرده ام.

وزیر بهداشت  که این حادثه می تواند با موضوع نسخه های جنجالی این پزشک ارتباط داشته باشد، گفت: نمی توانم گمانه زنی کنم و ترجیح می دهیم صبر کنیم تا مسئولان مربوطه اعلام نظر کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو