زمان انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ -

جمع آوری امضا برای ثبت جهانی روز یادمان عاشورا

دبیر پویش بین المللی «مستشهدین عاشورا» گفت: قراراست جهت ثبت بین المللی «۵۷ جنایتی که در واقعه عاشورا» اتفاق افتاده از تمامی آزادمردان و زنان جامعه جهانی امضا جمع آوری شود.

به گزارش سرای نور؛ متاسفانه در سال های اخیر دیده شده که برخی ازکشورهای عربی در روز عاشورا اقدام به برگزاری جشن و پایکوبی می کنند و حتی در اقدامی بی شرمانه ایده ثبت جشن عاشورا را در سازمان های بین المللی مطرح کردند به صورتی که در سال گذشته برخی از این کشورها در روز عاشورا با الگو گیری از بابا نوئل، شخصی را به عنوان «باباعاشورا» در رسانه هایشان معرفی کردند که وظیفه دارد در روز عاشورا با حضور در برنامه ها و جشن های مختلف ضمن تشویق مردم به شرکت در جشن عاشورا جهت  فرهنگ سازی این عمل به دیدار کودکان رفته و به آنها شیرینی و هدایایی اهدا کند. لذا به منظور پیشگیری از اشاعه این اقدامات توهین آمیز، جمعی از جوانان فعال جبهه فرهنگی کشور اقدام به تشکیل پویشی بین المللی جهت روشن سازی ماهیت این حرکات دشمنانه و محکومیت جنایات صورت گرفته در روز عاشورای ۶۱ هجری از بعد بشردوستانه با نام «مستشهدین عاشورا» کردند.

سید قاسم میرنبی دبیر پویش بین المللی «مستشهدین عاشورا» گفت: این پویش از دوسال پیش به منظور پیشگیری از اقداماتی که متاسفانه در چندسال اخیر در چند کشور انجام شد و مستندات آن هم موجود است راه اندازی شد. این پویش مردم نهاد از حمایت های معنوی اقشار گوناگون مثل علما ،مراجع اعظام تقلید، سازمان تبلیغات اسلامی ، شهرداری تهران بهره می برد  ولی هیچگونه حمایت مالی از سازمان و نهاد خاصی نمی شود.

وی افزود: در این پویش قرار است تعداد  «۵۷جنایاتی که در واقعه عاشورا» توسط سپاه دشمن نسبت به آقا امام حسین(ع) و اهل بیت و یارانشان صورت گرفته درخواست محکومیت صادر شود. کلیه این جنایت به استناد کتب معتبر تاریخی بلاخص کتب برادران اهل سنت جمع آوری شده و قرار است جهت ثبت این درخواست از آزادمردان و زنان جامعه جهانی فارغ از  هردین و مذهبی  برای ثبت بین المللی این جنایات امضا جمع اوری کنیم.نکته حائز اهمیت اینکه این جنایات براساس قوانین بین الملل مستوجب پیگیرد قضایی است.

میرنبی ادامه داد: تاکنون هفت میلیون امضا کامل با ذکر نام ومشخصات از کشورهای مختلف برای این پویش جمع آوری شده و این روندجمع آوری امضا همچنان هم ادامه دارد.علاقمندان به شرکت در این پویش می توانند جهت ثبت امضای خود در ذیل این طومار بین المللی به پایگاه الکترونیکی «مستشهدین عاشورا» به نشانی www.ashoora.orgمراجعه کنند جزو اعضا و حامیان این پویش بین المللی شوند.

وی گفت: افرادی هم که تمایل دارند امضای خود را به صورت فیزیکی ثبت نمایند می توانند با مراجعه به بخش دانلودهای وب سایت این کمپین از فرمت فیزیکی امضا پرینت بگیرند و آن را امضاء نمایند و بعد از تکمیل فرم آن را به مسئولین هیات مذهبی شهرستان محل سکونتشان تحویل دهند و یا به صندوق پستی دبیرخانه به نشانی ۴۷۱۳۵_۶۸۶ ارسال نمایند.

دبیر پویش بین المللی «مستشهدین عاشورا» اضافه کرد: چشم انداز ما برای این پویش بزرگ جمع آوری تعداد حداقل ۲۰ میلیون امضا است و این پویش تا رسیدن به این چشم انداز به کار خود با قدرت ادامه خواهد داد. امیدواریم بتوانیم با اینگونه جنبش های مردمی اعضای مجمع عمومی، سازمان ملل را متقاعد نماییم تا روزی را به عنوان  «یادمان عاشورا » در تقویم رسمی سازمان ملل به ثبت برسانند.

میرنبی گفت: باید به این موضوع هم توجه کرد که موضوع روز عاشورا و امام حسین(ع) در بسیاری از کشورها که دین خاصی هم ندارند قابل احترام است، به عنوان مثال در انگلیس روز عاشورا را با نام Hussein day می شناسند و برای آن احترام بسیار زیادی قائل هستند و یا مثلا در هندوستان مهاتما گاندی با احترام از عاشورا یاد می کند. بنابراین به واسطه این شناخت ها در صددیم که تعداد این امضاها را به رقم ۲۰ میلیون برسانیم.

وی با بیان اینکه ما می توانیم بزرگترین کنگره مردمی جهان را در راهپیمایی عظیم اربعین نظاره گر باشیم، اضافه کرد: عاشورا محور وصل مذاهب اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت است. پویش مستشهدین عاشورا نیز سبب این حرکت زیباست که گواه آن نیز حضور چشم گیر برادران اهل سنت در این پویش بین المللی است. لازم به ذکر است افرادی همچون اسقف جرج صلیبا( اسقف اعظم مسیحیان لبنان) جرج شکور( نویسنده مطرح مسیحی) انطوان بارا(روزنامه نگار مسیحی) موبد خورشیدیان( موبد موبدان زرتشتیان کشور) و… نیز به این پویش بزرگ پیوسته اند.

میرنبی در پایان ضمن دعوت به شرکت در این پویش بزرگ اعلام کرد:  در تاریخ ۲۷ مهرماه امسال نخستین اجلاس بزرگ سفیران عاشورا جهت انسجام بیشتر اعضای تیم پویش بزرگ در برج میلاد تهران برگزار می شود. علاقمندان به حضور در این اجلاس می توانند درخواست شرکت در این اجلاس را در  بخش « بخش ثبت نام اجلاس» ثبت نمایند و بعد از تایید درخواست آنها توسط دبیرخانه پویش به این اجلاس بزرگ دعوت شوند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو