زمان انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ -

کمبود پزشک در روستاها و مناطق محروم کشور

وزیر بهداشت با بیان اینکه با کمبود پزشک در روستاها و مناطق محروم مواجه هستیم، گفت: پزشکان و دندانپزشکان با اینکه دولت حقوق زیادی را پرداخت می کندولی تمایلی به حضور درروستاها ندارند.

به گزارش سرای نور؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر پنج شنبه در حاشیه بازید از طرح های حوزه بهداشت و درمان شهر دندی افزود: توقعات از حوزه  سلامت و درمان به جاست و منحصر به این شهرستان نیست. در همه شهرستان ها این توقع وجود دارد.

وی با بیان اینکه خدمات درمانی در همه جا نسبی  باید باشد،ادامه داد:  توانمندی ما محدود است و اقتدار قابل توجهی باید داشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه باید به دهه های گذشته فکر کنیم که در حوزه درمان کجا بودیم و در حال حاضر به کجا رسیدیم، افزود: همه مشکلات ما در یک سال و یک دوره حل نمی شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: فرماندار شهرستان ماهنشان و مسوولان شهر دندی باید تمهیدات لازم را لحاظ کند تا رسیدن فصل سرما مردم از خدمات درمانی و بهداشتی این مرکز استفاده کنند.

وزیر بهداشت از راه اندازی مرکز درمانی جدید در شهر دندی خبرداد و گفت: مرکز درمانی دندی سه پزشک دارد و روستاهای اطراف را پوشش می دهد و با این این تعداد افزایش یابند.

هاشمی  با بیان اینکه با کمبود پزشک در روستاها و مناطق محروم مواجه هستیم، گفت: پزشکان عمومی و متخصص و دندانپزشکان به روستاها نمی آیندوبااینکه دولت حقوق زیادی را پرداخت می کندولی تمایلی به حضور درروستاها ندارند.

وی با تاکید بر اینکه  برخی از دندانپزشکان هم به محض اینکه وضعیت مالی شان خوب می شود از روستاها می روند، افزود: یک اکیپ بازرسی را به نظارت از این مرکز درمانی خواهیم فرستاد تا روند خدمات درمانی را به مردم بررسی کند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو