زمان انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ -

تحلیل‌گر صهیونیست:

داعش بیش از یک سوم نیروهای خود را از دست داده است

یک وبگاه خبری اسرائیلی در یادداشتی به قلم یکی از تحلیلگران خود اعلام کرد که گروه تروریستی داعش به دلایلی نه تنها نیروهای خود را از دست داده بلکه این کاهش در میزان درآمد نفتی آن نیز مشهود است.

به گزارش سرای نور؛  آمارهای وابسته به رژیم صهیونیستی حاکی از کاهش چشم‌گیر عناصر گروه تروریستی داعش در یک سال و نیم گذشته است.

در این ارتباط، وبگاه خبری «والاه» به نقل از «آوی یسسخروف» تحلیل گر مسائل جهان عرب اعلام کرد که داعش در این مدت بیش از یک سوم عناصر خود را از دست داده است.

این تحلیل گر در مقاله‌ای که نوشته است، شمار عناصر تروریستی داعش را بالغ بر ۲۵ هزار نفر تخمین زده که هم‌اکنون تنها ۱۵ هزار نیرو دارد.

در این مقاله همچنین به کاهش چشمگیر درآمدهای نفتی داعش و افراد داوطلب برای پیوستن به این گروهک اشاره شده است.

یسسخروف می‌نویسد، با وجود اینکه گروه تروریستی داعش از ناحیه لوجستیکی و فرماندهی همچنان سر پا ایستاده ولی نسبت به قبل دچار ضعف شده است.

این تحلیل گر صهیونیست دلایل کاهش نیروهای داعش را «حملات هوایی ائتلاف آمریکا، روسیه و درگیری‌های شدید با ارتش سوریه، حزب‌الله، ترکیه، نیروهای کرد و ائتلاف عربی و معارضان سوریه» عنوان کرده است.

نویسنده این مقاله، به نبرد حب اشاره کرده و گفته است که حوادث اصلی سوریه در اطراف این شهر اتفاق می‌افتد که دولت سوریه به کمک ایران و روسیه قصد دارد آن را به کنترل خود درآورد.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو