زمان انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ -

اختلالات شدید مغزی در انتظار مسافران مریخ

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد به فرض آنکه رسیدن به مریخ چندان سخت نباشد اما این سفر می تواند با آسیب هایی به عملکرد مغز فضانوردان همراه باشد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از نیو اطلس، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در تحقیقی که می تواند آینده برنامه های فضایی مهمی همچون سفر به مریخ را تحت شعاع قرار دهد به این نتیجه رسیده اند که حضور طولانی مدت در اعماق فضا اثرات منفی زیادی بر مرکز فرماندهی بدن گذاشته و بدین ترتیب سلامت فضانوردان در معرض خطرات جدی قرار می گیرد.

این تحقیقات نشان می دهد پرتوهای کیهانی با اثرگذاری بر بدن فضانوردانی که راهی سفر به مریخ می شوند، اختلالاتی شبیه جنون مغز ایجاد می کنند. بدین ترتیب می توان گفت پیشتازانی که در قالب مأموریت سفر به مریخ راهی اعماق فضا خواهند شد با خطرات جدی مواجه می شوند.

آزمایشات صورت گرفته بر روی موشهای آزمایشگاهی نشان می دهد قرار گرفتن برای مدت طولانی در معرض ذرات قدرتمند کیهانی به شکل گیری عارضه ای موسوم به «مغز فضایی» می شود که طی آن لطمات جدی به سیستم عصبی فضانوردان وارد می شود.

در نتیجه این اختلالات فضانوردان در تشخیص اتفاقاتی که در اطرافشان روی می دهد دچار مشکل شده و نمی توانند تصمیمات درستی اتخاذ کنند.

این تحقیقات درحالی صورت گرفته که به تازگی دولت آمریکا اعلام کرده که احتمالا تا سال ۲۰۳۰ فضانوران ناسا راهی مریخ خواهند شد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو