زمان انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ -

مهلت ثبت‌نام اینترنتی سرشماری تمدید شد

رئیس مرکز آمار از تمدید ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ تا سه‌شنبه هفته پیش رو، خبر داد و گفت: ۴.۵ میلیون خانوار در سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی شرکت کرده‌اند.

به گزارش سرای نور؛ امیدعلی پارسا با اعلام آخرین وضعیت ثبت‌نام خانوارهای ایرانی در سرشماری سال ۹۵ نفوس و مسکن به صورت اینترنتی گفت: تا کنون، بالغ بر ۴.۵ میلیون خانوار ایرانی در سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند که به نظر می‌رسد حدود ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را در بر می‌گیرد.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: به دلیل تعطیلات پایانی هفته گذشته، مهلت ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن تا سه‌شنبه هفته پیش رو، تمدید خواهد شد و مردم مهلت دارند تا تاریخ ۲۷ مهرماه، به صورت اینترنتی در این سرشماری مشارکت کنند.

وی از مردم درخواست کرد تا ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمدید مهلت زمان ثبت‌نام اینترنتی، بخش عمده‌ای از مردم بتوانند اطلاعات خود را ثبت کنند، اما به هرحال این یک کار نو در شیوه آمارگیری در ایران است و طبیعی است که میزان مشارکت به اندازه پیش‌بینی شده نباشد، این درحالی است که برخی کشورهای توسعه یافته، در اولین بار سرشماری به صورت غیرحضوری، تنها مشارکت ۵ درصدی مردم را شاهد بودند، درحالیکه برای ایران مشارکت ۳۵ درصدی در شیوه ثبت‌اطلاعات اینترنتی هدفگذاری شده بود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو