زمان انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ -

عضو کمیسیون انرژی

مجلس در جریان جزئیات قراردادهای جدید نفتی نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس از رونمایی قرارداد های جدید نفتی پیش از کسب نظر مجلس انتقاد کردوگفت:درصورتی که این قراردادها مغایر منافع ملی باشد مجلس ورود کرده و قراردادها باید اصلاح شود.

 

به گزارش سرای نور؛سید حسین دهدشتی  با بیان اینکه کلیات قرارداد های جدید نفتی در کمیسیون انرژی بحث شد گفت: جزئیات این قراردادها در کمیسیون بررسی نشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: با وجود عدم ارائه جزئیات قرارداد های نفتی و عدم موافقت مجلس متاسفانه قراردادهای جدید نفتی رونمایی شد.

وی افزود: مسئولان وزارت نفت در مورد قراردادهای نفتی کلی گویی کرده و جزئیاتی در مورد قرارداد ها ارائه نکردند. باید حداقل کمیسیون تخصصی مجلس در جریان ریز قرارداد، قرار می گرفت.

دهدشتی با بیان اینکه ما از وزارت نفت گلایه داریم باید نظر مثبت کمیسیون انرژی را می گرفتند و بعد از آن از این قراردادها رونمایی می کردند اظهار داشت: در کمیسیون انرژی نیروهای متخصصی حضور دارند آقای میرکاظمی پیش از این وزیر نفت بوده است و بر این موضوعات اشراف دارد انتظار داشتیم قرار دادها کاملا برای کمیسیون شفاف شود و بعد رونمایی شود.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: احتمال دارد پس ازبررسی های کمیسیون انرژی ایراداتی در قرادادها دیده شود و دولت مجبور به اصلاح قرار داد شود. که در این صورت تبعاتی نیز برای وزارت نفت خواهد داشت.

وی بیان کرد: اگر قرارداد های نفتی به گونه ای باشد که به منافع ملی آسیب بزند، مجلس ورود خواهد کرد و علی رغم رونمایی قطعا دولت باید اصلاح کند.

عضو کمیسیون انرژی گفت: رونمایی قرارداد بدین معناست که با شرکت های خارجی در حال گفتگو برای انعقاد این قرار داد ها هستند در حالی که قاعده کار این بود که در کمیسیون انرژی این قرارداد ها بررسی شده، به صورت ضمنی موافقت کمیسیون اخذ شود و پس از آن این نوع قراردادها رونمایی و منعقد شود.

منبع:مهر

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو