زمان انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ -

در پی تنبیه بدنی دانش‌آموز بمپوری

رئیس آموزش و پرورش”بمپور” استعفا داد/ احضار معلم به تخلفات اداری

در پی تنبیه بدنی و مصدومیت دانش‌آموز بمپوری توسط معلمش، رئیس آموزش و پرورش شهر بمپور استعفا داد، مدیر مدرسه تعلیق شد و معلم خاطی به هیئت رسیدگی به تخلفات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان احضار شد.

به گزارش سرای نور؛ و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، علیرضا نخعی اظهار داشت: با انگیزه صیانت از فداکاری‌های همه معلمان استان سیستان و بلوچستان که در شرایطی سخت برای آموزش کودکان این مرز و بوم فداکارانه تلاش می‌کنند با عاملین این حادثه تنبیه بدنی و مصدومیت دانش‌آموز بمپوری به شدت برخورد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: تلاش و دلسوزی معلمین استان بر کسی پوشیده نیست و این تلاش تا آنجا پیش رفته که معلمان این دیار از بزرگترین سرمایه انسانی که همان بذل جان است نیز دریغ نکرده‌اندغ معلمین شهید حوادث تروریستی و همچنین فداکاری معلم خاشی که برای حفظ جان دانش‌آموزانش حتی از جان خود گذشت، نمونه ای از این فداکاری ها است.

وی با اشاره به موارد فوق تاکید کرد: به همین دلیل به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم اقدام غیرتربیتی و نسنجیده یک همکار فرهنگی به حیثیت تلاش‌های سایر همکاران ما خدشه وارد کند و به همین سبب علاوه بر این معلم خطا کار با مدیر مدرسه‌ای که چنین اتفاقی در مدرسه ی وی رخ داده نیز به شدت برخورد می‌شود.

نخعی تصریح کرد: همه ساله در آستانه بازگشایی مدارس جلسات متعددی با مدیران آموزش و پرورش برگزار می‌شود و همه توصیه‌های لازم به همراه بخشنامه‌های لازم‌الاجرا به همه مدارس فرستاده می‌شود؛ به همین علت است که با وجود همه این حساسیت‌ها از چنین خطاهایی به سادگی نمی‌گذریم.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ما در هر منطقه‌ای که موضوع تنبیه بدنی در آن اتفاق بیافتد یک نمره منفی برای رئیس آموزش و پرورش آن منطقه لحاظ می‌کنیم و در صورت تکرار، ضمن برخورد جدی، حتی تا عزل آن رئیس نیز پیش می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه به صورت تلفنی با دانش‌آموز مصدوم و خانواده وی صحبت کرده و در جریان روند درمان وی هستم، خاطر نشان کرد: پس از ارزیابی‌های انجام شده مدیر این مدرسه تعلیق و معلم خاطی نیز به هیئات رسیدگی به تخلفات احضار شده است.

مدیر آموزش و پرورش بمپور: به حرمت افکار عمومی استعفا می‌دهم

گفتنی است در پی این رویداد “فریدون دامنی”  رئیس آموزش و پرورش منطقه بمپور نیز از سمت خود استعفا کرد. در بخشی از متن استعفای وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان آمده است:

“با سلام و احترام و تشکر از عنایات حضرتعالی با توجه به تنبیه بدنی دانش‌آموز در حوزه مسؤلیت اینجانب و نظر به حساسیت موضوع و اینکه شاید قصوری از طرف اینجانب در امر نظارت و توجیه زیرمجموعه صورت گرفته باشد به احترام دانش‌آموز عزیز و خانواده‌اش و همچنین به حرمت افکار عمومی که به حق در این قضیه جریحه‌دار شده، استعفای خود را از مسؤلیت آموزش و پرورش بمپور تقدیم می‌دارد. باشد که دیگر شاهد اینگونه حوادث در مجموعه دستگاه مقدس تعلیم و تربیت نباشیم ان شاالله.”

شایان ذکر است مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به همراه جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در حال حاضر جهت دیدار، تفقد، دلجویی  و اطلاع از روند درمان با خانواده دانش‌آموز مصدوم به شهر بمپور واقع در شهرستان ایرانشهر سفر کرده‌اند.

“قیصر قادری” دانش‌آموز پایه پنجم دبستان “ادیب” روستای “خیرآباد” از توابع شهر “بمپور” است که توسط معلمش مورد تنبیه بدنی قرار گرفته و در حال حاضر در بیمارستان “ایران” شهرستان ایرانشهر تحت درمان قرار دارد.

منبع:تسنیم

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو