زمان انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ -

اسرائیل وسعودی برای مقابله با ایران هماهنگی می‌کنند

روزنامه صهیونیستی و انگلیسی زبان« جروزالیم پست» طی گزارشی اذعان داشت که «همکاری ها و هماهنگی های بین اسرائیل و سعودی در خصوص پرونده های راهبردی به ویژه ایران آغاز شده است».

به گزارش سرای نور؛ به نقل از پایگاه خبری العهد، این روزنامه صهیونیستی در مقاله ای تحت عنوان« سعودی ها و جروزالیم پست» بر روابط رژیم های سعودی و صهیونیستی متمرکز شده و نوشته است که هماهنگی دو طرف در سایه « گسترش نفوذ ایران در منطقه » قرار دارد.
جروزالیم پست نوشت که از جمله دلایل همکاری جدید دو طرف سعودی و صهیونیستی، سندی است که سایت ویکی لیکس افشا کرد و نشان می دهد « یعقوب هداس» مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل گفته است سعودی ، اسرائیل را شریکی درتلاش های هدفمندش برای توقف برنامه هسته ای ایران می داند.

وی می افزاید که « کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به نقش اسرائیل به دلیل روابط قوی آن با آمریکا باور دارند و معتقدند که می توانند به اسرائیل برای اقدام علیه ایران تکیه کنند».

این روزنامه صهیونیستی به اخبار منتشره در سال ۲۰۱۳ از وجود یک برنامه محرمانه اضطراری اشاره کرد و نوشت که براساس این برنامه، سعودی به جنگنده های اسرائیلی اجازه می دهد برای حمله علیه ایران از فضای آن استفاده کنند.
جزوزالیم پست افزود : نمایندگان اسرائیل و سعودی چندین ملاقات محرمانه از سال ۲۰۱۴ داشته اند و در آنها در باره ایران به عنوان دشمن مشترک خود بحث و گفت وگو کرده اند.

این روزنامه صهیونیستی به ملاقات های « دوری گلد» مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با ژنرال بازنشسته سعودی« انور عشقی» در واشنگتن و قدس اشغالی اشاره کرد و نوشت که دو طرف نسبت به قدرت و نفوذ ایران ابراز نگرانی کرده اند.
دورگلد که به « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نزدیک است بتازگی از این منصب خود کناره گیری کرده است.
جروازلیم پست افزود: اسرائیل با توافقی که به سعودی قدرت سیطره به ورودی خلیج عقبه و بندر ایلات را می دهد موافقت کرده است.

این توافق بعداز اقدام رهبری مصر درتسلیم دو جزیره صنافیر وتیران به سعودی بارضایت آمریکا و اسرائیل صورت گرفت.
این روزنامه صهیونیستی اضافه کرد: اکنون روابط سعودی و اسرائیل تا جائی بهبود یافته است که سعودی به اتباع خود اجازه می دهد رسانه های اسرائیلی را بخوانند.
جزوزالیم پست ادعا کرد که هزاران تبعه سعودی بدون اینکه دولت سعودی آنها را بازخواست کند از طریق اینترنت این روزنامه را خوانده اند.

این روزنامه صهیونیستی با تعجب از روند سریع تغییر رفتار سعودی و گرایش آن به اسرائیل و در مقابل ایران را منبع بحران و تنش در منطقه خواندن، از دیگر کشورهای منطقه خواست تا مشی سعودی را برگزینند و مطابق آن حرکت کنند.

منبع:خبر انلاین

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو