زمان انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ -

افزایش چشمگیر بودجه نظامی آلمان

صدر اعظم آلمان می گوید برای مشارکت در طرح ناتو مبنی بر اختصاص دو درصد از تولید ناخالص ملی هر یک از کشورهای عضو به هزینه های نظامی، بودجه نظامی آلمان شاهد افزایش چشمگیری خواهد بود.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از راشاتودی، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از افزایش قابل ملاحظه بودجه نظامی بزرگترین قدرت اقتصادی اروپا در راستای تحقق هدف ناتو مبنی بر اختصاص دو درصد از تولید ناخالص ملی کشورهای عضو به هزینه های نظامی، خبر داد.

اما وی که این اظهارات را در کنفرانسی با حضور شاخه جوانان حزب ائتلافی سوسیال مسیحی- دموکرات مسیحی آلمان ایراد می کرد، به مقدار دقیق افزایش بودجه نظامی اشاره ای نکرد.

به گفته مرکل، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به وی گوشزد کرده که ایالات متحده دیگر نمی تواند ۳.۴ درصد از تولید ناخالص ملی خود را صرف تامین امنیت کشورهای ناتو کند حال آنکه آلمان فقط ۱.۲ درصد از تولید ناخالص ملی خود را به این امر اختصاص می دهد.

صدر اعظم آلمان در این رابطه افزود: برای اینکه بودجه نظامی را از ۱.۲ درصد به دو درصد تولید ناخالص ملی برسانیم، نیازمند افزایش چشمگیری هستیم.

ناگفته نماند که در سال میلادی جاری (۲۰۱۶)، بودجه نظامی آلمان ۳۴.۳ میلیارد یورو برآورد شد که با این حساب برای رسیدن به سقف مورد نظر ناتو (دو درصد از تولید ناخالص ملی) نیازمند افزایشی ۲۰ میلیارد یورویی است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو