زمان انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ -

با تأکید بر اجرای تعهدات طرفین در برجام؛

ولایتی: بازگشایی مجدد پرونده «پی ام دی» دبه درآوردن است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن تاکید بر اجرای تعهدات طرفین در اجرای برجام، گفت: پرداختن مجدد به پرونده پی ام دی (ابعاد احتمالی نظامی) نوعی دبه درآوردن است.

به؛ گزارش سرای نورعلی اکبر ولایتی عصر امروز پس از دیدار با وزیر دارایی لبنان در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که واکنش ایران در خصوص پرداختن مجدد طرف غربی و مطرح کردن دوباره پرونده پی ام دی پس از اجرای برجام چه خواهد بود، تصریح کرد: آنچه طرفین انجام می‌دهند، باید مطابق همان قرار قبلی باشد که به آن متعهد شده اند.

وی تاکیدکرد: اگر قرار به مطرح شدن ادعاهای جدید باشد، این موضوع مورد قبول ایران نخواهد بود.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اتحاد ایران، سوریه و لبنان در روند پیروزی های اخیر در سوریه و همچنین کمک روسیه به این مجموعه گفت: به زودی شاهد پیشرفت های بیشتری در تثبیت مجدد اقتدار دولت قانونی سوریه بر این کشور و حفظ تمامیت ارضی آن خواهیم بود.

علی اکبر ولایتی افزود: در گفتگوی دوستانه، صمیمانه و کاری که با آقای خلیل داشتیم پیرامون موضوعات دوجانبه  در حوزه های مختلف بحث و همچنین بر ارتقای روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور تاکید شد.

وی گفت: ایران، لبنان و سوریه با هم برای دفاع از مردم و دولت بشار اسد اتحاد نزدیک دارند.

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از زمان شروع حرکت تروریستی در سوریه علیه دولت قانونی این کشور و مردم آن تاکنون سه کشور ایران، سوریه و لبنان با تلاش بسیار،  اتحاد بسیار مثال زدنی با یکدیگر نشان داده اند.

ولایتی با اشاره به گذشت ۵ سال از مبارزه نفس گیر با تروریست های تکفیری در سوریه ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که در پیروزی های متعدد مناطق شمالی و شمال غربی سوریه سه کشور تاثیرگذار بوده و باهم همکاری کردند.

وی رابطه ایران و لبنان را رابطه ای بسیار راهبردی و منسجم خواند و گفت: در همکاری های منطقه ای هم سه کشور با یکدیگر مواضع بسیار نزدیک و بلکه مشابه دارند.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: در اجلاس وین یک و دو ایران و لبنان با یکدیگر هماهنگی کاملی در موضع گیری سیاسی به نفع دولت قانونی سوریه و مردم این کشور داشته اند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو