زمان انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ -

آخرین وضعیت بهداد سلیمی بعد از جراحی/ آغاز بدنسازی از هفته آینده

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‎برداری در تشریح وضعیت بهداد سلیمی بعد از انجام عمل جراحی گفت: هنوز نمی‎توان زمان دقیقی برای بازگشت وی به میادین تعیین کرد اما تلاش می‎کنیم این اتفاق زودتراز ۶ ماه بیفتد.

 

به‌گزارش سرای نور؛ داود باقری  با یادآوری اینکه بهداد بلافاصله و یک روز بعد از عمل کار فیزیوتراپی زانوی خود را آغاز کرد، اظهارداشت: اولویت کار ما برای رساندن هر چه سریعتر سلیمی به شرایط تمرین و مسابقه فیزیوتراپی بود که خوشبختانه به طور منظم و بی وقفه دنبال می شود. بهداد روزی یک جلسه فیزیوتراپی دارد. البته علاوه بر این به دو فاکتور مهم دیگر که تاثیر گذار در وضعیت نهایی وی است هم توجه زیادی داریم.

وی در این رابطه ادامه داد: تغذیه بهداد سلیمی زیر نظر یک متخصص تغذیه تحت کنترل است. به هر حال بهداد در دسته سنگین وزن کار می کند، اگر به مسئله تغدیه وی در این دوران که تمرینی ندارد، بی توجهی شود منجر به افزایش بافت چربی در بدن وی خواهد شد و این یعنی اضافه شدن یک مشکل به مشکلاتی که فعلا برای بازتوانی کامل بهداد سلیمی با آن مواجه هستیم به خصوص اینکه اصلا زمانی نداریم که بخواهیم بخشی از آن را هم صرف کاهش وزن کنیم. از طرفی در کنار مسئله تغذیه، وضعیت روحی و روانی این وزنه بردار را هم به شدت کنترل می کنیم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری تاکید کرد: انجام هر عمل جراحی به لحاظ روانی عوارضی برای فرد به همراه خواهد داشت. یکی از دلایل کنترل وضعیت روحی و روانی بهداد سلیمی همین مسئله است. گذشته از این، مهم شمردن این موضوع برای فردی در جایگاه بهداد واجب و ضروری است. به هر حال بهداد به عنوان یک قهرمان ورزشی در شرایطی قرار گرفته  که صحبت های زیادی در مورد وی مطرح است مثل اینکه خیلی ها می گویند به المپیک نمی رسد، ار طرفی خودش هم موقعیت حضور در مسابقات جهانی و افتخار آفرینی در این رقابت ها را از دست داد در حالیکه واقعا جایش در آمریکا خالی بود و این مسئله به چشم هم آمد.

باقری تصریح کرد: این مسائل بار روانی زیادی روی فرد ایجاد می کند و به تدریج حتی به فردی مانند بهداد آسیب وارد می کند. به خصوص اینکه خود عمل هم برای او استرس زا بود به همین دلیل پیش از عمل دو ساعت دکتر خطیبی با وی صحبت کرد تا به لحاظ روانی آماده عمل شود.

وی گفت: به همین منظور از فدراسیون پزشکی خواسته شده یک روانشناس برای بهداد سلیمی و در کل تیم وزنه برداری که المپیک را پیش رو دارد، معرفی کند. قول هایی داده شده که تا چند روز آینده این کار انجام شود. البته در حال حاضر هم وضعیت روحی و روانی بهداد سلیمی خوب است و مشکلی ندارد. دکتر خطیبی چند جلسه با وی صحبت داشته است. اما با این حال دو را دور مراقب وضعیت روحی و روانی بهداد سلیمی هستیم.

«بهداد سلیمی چه زمان آماده بازگشت کامل به میادین می شود؟»، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این پرسش  که البته پرسش متداول این روزها در مورد وزنه برداری و شخص وی است، گفت: زمان مورد نیاز برای بازگشت به میدان ورزشکاری که عمل جراحی اینچنینی انجام داده ۶ ماه است اما تمام تلاش ما این است که این مدت زمان را برای بهداد سلیمی کاهش داده و او را زودتر از ۶ ماه آماده بازگشت کنیم. با این حال نمی توان در مورد زمان دقیق صحبتی کرد. این موضوعی است که به تدریج و در مسیر پیشرفت کار می توان در مورد آن نتیجه گیری کرد.

وی در این رابطه ادامه داد: بدنسازی بهداد سلیمی از هفته آینده آغاز می شود. برای ارزیابی بهتر وضعیت بهداد به لحاظ زمان بازگشت کامل باید مدتی از دوره بدنسازی سپری شود. به هر حال سلیمی باید به مرحله ای برسد که بتواند وزنه ۸۰ – ۷۵ کیلوگرم را تحمل کند. نباید قبل از این به وی فشاری وارد شود چون در این صورت آسیب می بیند.

باقری با اشاره به اینکه هفته آینده کمیته پزشکی ویژه درمان بهداد سلیمی با حضور دکتر سهراب کیهانی، پزشک معالج وی تشکیل می شود، اظهارداشت: دکتر کیهانی پس از بازگشت از سفر یک جلسه بهداد را ویزیت کرده است اما در جلسه کمیسیون ویژه پزشکی بهداد که با هماهنگی دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی تشکیل خواهد شد، می توان به نتایج بهتر و دقیق تری از وضعیت این وزنه بردار رسید.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو