زمان انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ -

«یونسکو» رسما مسجدالاقصی را جزئی از میراث اسلامی معرفی کرد

سازمان یونسکو برای بار دوم و به صورت نهایی، قطعنامه‌ مربوط به عدم وجود هیچگونه ارتباط میان مسجدالاقصی و یهودیان را تصویب و اعلام کرد: این مسجد جزئی از میراث اسلامی محسوب می شود.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از پایگاه لبنانی النشره، سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل «یونسکو» قطعنامه‌ای را که پیشتر در خصوص مسجدالاقصی تصویب کرده بود، برای بار دوم و به صورت نهایی به تصویب رساند.

بر اساس این گزارش، یونسکو با تصویب این قطعنامه رسما اعلام کرد که مسجدالاقصی جزئی از میراث اسلامی بوده و یهودیان هیچ ارتباطی با آن ندارند.

این قطعنامه چندی پیش نیز به تصویب اعضای یونسکو رسیده بود که این‌بار نهایی شد. چندی پیش بود که سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل «یونسکو» پیش نویس قطعنامه ای را به تصویب رساند که هر گونه ارتباط تاریخی یهودیان با مسجد الاقصی در قدس اشغالی را رد می کرد.

این طرح با رای مثبت ۲۴ کشور به تصویب رسید اما ۶ کشور از جمله آمریکا و انگلیس به آن رای منفی دادند ضمن اینکه ۲۶ کشور نیز از رای دادن به آن خودداری کردند.

تصویب پیش نویس این قطعنامه با استقبال گسترده فلسطینیان و در مقابل، خشم و ناراحتی صهیونیست ها و در راس آنها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شد.

در پیش نویس این قطعنامه ضمن انتقاد از نحوه اداره اماکن مذهبی از سوی رژیم صهیونیستی، آمده است که قدس برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان شهری مقدس به شمار می رود، اما بیش از همه آنها به مسلمانان تعلق دارد.

این قطعنامه که از سوی الجزائر، مصر، لبنان، مراکش، عمان، قطر و سودان به یونسکو ارائه شده است، همچنین از حملات بی وقفه صهیونیستها به مسجد الاقصی انتقاد کرده است.

پس از تصویب این قطعنامه توسط یونسکو برای بار اول، رژیم صهیونیستی هرگونه روابط خود با این سازمان را به حالت تعلیق درآورد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو