زمان انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ -

رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار به توسعه مکانیزاسیون مازندران تخصیص یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اختصاص ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش سرای نور؛دلاور حیدر پور شامگاه سه‌شنبه در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه ادوات کشاورزی و صنایع وابسته، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی، کاهش هزینه، سهولت و پایداری تولید را در بردارد که از سیاست‌های اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اهمیت مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی، بیان کرد: از گذشته، حمایت از توسعه مکانیزاسیون  در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی بود ولی از سال ۹۲ این امر به جدیت در اولویت این سازمان قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد: در سالهای ۹۰ و ۹۱ حدود ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت توسعه مکانیزاسیون به استان مازندران داده شد که این رقم در ۲.۵ سال گذشته به ۱۱۵ میلیارد تومان رسید.

حیدر پور ادامه داد: همچنین بیش از سه هزار دستگاه انواع تراکتور، ادوات، سمپاش و کمباین در اختیار متقاضیان قرار گرفت و در زارعت و کشت مکانیزه برنج در سال ۹۰، ۱۲.۵ درصد نشاء با نشاء کار بوده که در سال جاری این رقم به ۲۵ درصد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بابیان اینکه برداشت مکانیزه برنج از ۶۰ درصد در سال ۹۰ به ۸۰ درصد در سال جاری رسید، گفت: در تلاش هستیم با افزایش میزان تسهیلات و کاهش بهره بانکی سرعت مکانیزاسیون در تولیدات محصولات کشاورزی را بالاتر از آن چیزی که هست، ببریم.

وی با اشاره به اینکه صنعتگران مازندرانی فن‌های خوبی را در تولید ادوات بکار می‌برند، گفت: به‌منظور کاهش هزینه تولید، دستگاه‌های خاک ورز و انواع کمباین و ماشین‌آلات کشاورزی در مازندران تولید و مونتاژ می‌شود که جهت سرمایه‌گذاری، وزارت جهاد کشاورزی با ارائه تسهیلات با بهره ترجیهی آنان را موردحمایت قرار می‌دهد.

خاطرنشان می‌کند: پنجمین نمایشگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و صنایع وابسته از ۱۷ آذر به مدت چهار روز در محل نمایشگاه‌های دائمی مازندران واقع در قائم‌شهر در حال برگزاری است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو