زمان انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۵ -

به‌روزرسانی فناوری مهمترین نیازکشور است/دعواهای بی‌ثمر را رهاکنیم

به گزارش سرای نور؛ حجت الاسلام حسن روحانی در جریان سفر خود به استان مرکزی، شامگاه یکشنبه در نشست با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان در اراک اظهار داشت: تکنولوژی باید به صورت مداوم به روز رسانی شود به طور مثال در حوزه نفت و گاز اگر امکانات فعلی را مدرن نکنیم، طی چند سال آینده نمی توانیم از آن بهره ببریم.

وی افزود: اگر تکنولوژی جدید برای پارس جنوبی نیاوریم و به کار با امکانات فعلی آن ادامه دهیم طی چند سال آینده بخشی از این نفت و گاز دیگر قابل استخراج و بهره برداری نیست.

ورود فناوری به کشور نشانه نیازمندی نیست

روحانی گفت: نباید اینگونه تصور شود که ورود فناوری به کشور نشانه نیازمندی ما است بلکه ما باید روی پای خود بایستیم و خودکفا شویم اما اینکه می گوییم خودکفایی، به معنای آن نیست که از فناوری روز بی نیاز هستیم.

رئیس جمهور بیان کرد: شرایط هر روز تغییر می کند و ما نمی توانیم آنگونه که ده یا بیست سال قبل کشور را اداره می کردیم امروز هم همان برنامه ریزی را پیاده کنیم.

روحانی گفت: علت اینکه به دنبال مذاکره بودیم این نبود که به بیگانگان علاقمند هستیم، ما به جوانان و ملت خودمان علاقمند هستیم و نمی توانیم بگوییم جوانان ما بیکار هستند، به ما مربوط نیست، ما وظیفه داریم برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم.

وی افزود: از امسال به بعد سالی یک میلیون نفر آماده به کار در کشور خواهیم داشت که باید برای آنها ایجاد اشتغال کنیم، پس باید همه دست به دست هم دهیم و همکاری داشته باشیم.

باید کشاورزی و صنعت را مدرن کنیم

روحانی بیان کرد: باید کشاورزی و صنعت را در کشورمان مدرن کنیم و واحدهای صنعتی را راه بیاندازیم که در این راستا امسال ۱۲هزار واحد صنعتی از تسهیلات استفاده کرده اند و تا پایان سال نیز این روند ادامه دارد.

رئیس جمهور افزود: ما برجام را برای این دنبال کردیم که بتوانیم تکنولوژی و فناوری را به کشور وارد کنیم و امروز در زمینه فناوری هسته ای بستر پیشرفت برای ما فراهم شده و در سایر فناوری ها و علوم روز هم باید قدم به قدم پیشرفت کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته برای اولین بار بعد از انقلاب میزان صادرات غیرنفتی کشور ما از واردات بیشتر بود و آمار سه ماهه اول سال ۹۵ نیز تداوم همین روند را نشان می دهد و این یک حرکت رو به جلو است.

روحانی گفت: از ابتدای سال مبنای ما این بوده که از رشد اقتصادی منفی به مثبت برسیم، چرا که در سالی که دولت را تحویل گرفتیم، رشد اقتصادی ما منفی شش درصد بوده و امسال پیش بینی می کنیم تا پایان سال رشد بالای پنج درصد اقتصادی در کشور حاصل شود.

به دلیل وجود امنیت امکان رونق گردشگری در کشور وجود دارد

وی اضافه کرد: باید رونق در حوزه های مختلف از جمله توریسم و گردشگری را مدنظر قرار دهیم چراکه به سبب وجود امنیت در کشور و ظرفیت های آن، امکان رونق گردشگری در کشور فراهم است.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید دعواهای بی ثمر را رها کنیم و به فکر اشتغال کشور و اقتصاد باشیم و دولت، مردم و بخش خصوصی در سایه رهبری دست به دست هم دهند و رونق اقتصاد را رقم بزنند.

وی گفت: استان مرکزی مهد عالمان و مفاخر و همچنین شهدا و جانبازانی است که دیروز برای کشور فداکاری کرده اند و امروز نیز فداکاری می کنند.

روحانی افزود: عده ای در کشور غصه خوار هستند و هر روز برای مساله ای غصه می خورند در حالی که مردم ما آگاه و با بصیرت هستند و باید به مردم و جوان هایمان اعتماد کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: جوانان ما متدین و معتمد هستند و باید کمک کنیم تا حوزه های علمیه و دانشگاه ها تقویت شوند و بتوانیم در حوزه فرهنگی کشور را به نقطه مطلوب برسانیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو