زمان انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۵ -

تقویت اقتدار ملی دشمنان را از مرزهای کشور دور کرده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه تقویت اقتدار ملی موجب دور شدن دشمن از مرزهای کشور شده است، گفت: در روابط بین الملل باید اقتدار داشت .

به گزارش سرای نور؛ محمد حسین صفار هرندی شامگاه یکشنبه در دانشگاه زنجان و در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر وزرا توسط رئیس جمهور، اظهار داشت: شفاف سازی لازم و روشن در این خصوص صورت نگرفته است.

صفار هرندی عملکرد دولت در خصوص فیش های نجومی و برخی فسادها را یادآور شد و افزود: دولت می توانست عملکرد بهتری در این خصوص داشته باشد. مشخصا در خانواده اصلاحات شاهد رویکردهای مناسب نسبت به فسادهای مالی نبوده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تقویت اقتدار ملی را موجب دور شدن دشمن از مرزهای کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در روابط بین الملل باید اقتدار داشت و در سایه این اقتدار می توان با عزت زندگی کرد.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه سیاست بین الملل منتظر ضعف و عقب نشینی برای افزایش خواسته های نامشروع خود است، افزود: تئوری سازش می تواند امور را به جایی برساند که موجب خیانت و گرا به دشمن شود.

صفار هرندی به مفهوم سازش و توافق در زمینه های مختلف در عرصه بین الملل پرداخت و این موضوع را دارای عقبه تاریخی از زمان انقلاب اسلامی دانست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از ابتدای انقلاب دو جریان در کشور فعال بودند، افزود: جریان نخست به رهبری امام خمینی(ره) معتقد به براندازی نظام مستبد و وابسته بود. گروه دوم نیز تعامل و سازش و تغییر در ساختار سیاسی را اعتقاد داشت.

صفار هرندی انجام توافق را با حفظ منافع ملی و صیانت از حقوق ملت محترم شمرد و در نکوهش مفهوم سازش بدون توجه به این مفاهیم، تاکید کرد: سازش برخلاف عدالت است. عدالت یعنی هر چیزی در جای خود باشد و در مفهوم سازش این رعایت نمی شود. در سازش یک طرف به دلیل زورگویی طرف مقابل از منافع خود کوتاه می آید.

وی با ارتباط این دو مفهوم با موضوع برجام در کشور، گفت: جمهوری اسلامی با حفظ اقتدار خود وارد توافق با کشورهای ۱+۵ شد. هر چند بعد مشخص شد نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.

صفار هرندی افزود: برای کسانی که در خط مقدم موضوع برجام بودند نمی‌توانیم کلمه خیانت را استفاده کنیم، این افراد وفادار به کشور و ملت بوده و انسانهای مومن، اهل خدا و پیغمبر هستند پس چه می‌شود که این اتفاق می‌افتد، این نقطه‌ای است که باید گفت سیاست‌مدار در اعتمادی که به طرف مقابل خود می‌کند نباید برخوردی از موضع احساس و دانش سطحی داشته باشد.

وی به گذشته رابطه ایران و آمریکا بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در مقاطعی که رابطه دو کشور قطع شده همواره خود آمریکا مقصر بوده، جمهوری اسلامی ایران نیز در هر مقطعی با توجه به اظهارات طرف مقابل موضع گیری کرده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو