زمان انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۵ -

بارش برف در ‌شمال‌غرب کشور و کاهش دما در سواحل خزر

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مناطقی از استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بارش برف و در استان‌های شمال غرب، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش سرای نور؛ براساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز به سبب عبور موج ضعیف تراز میانی جو در ارتفاعات زاگرس مرکزی، در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

روز دوشنبه به تدریج با تقویت جریانات شمالی و عبور موج تراز میانی، تشدید بارش را در گیلان، غرب مازندران، اردبیل و بارش پراکنده را در شمال آذربایجان شرقی و دامنه‌های البرز غربی خواهیم داشت.

روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه با گسترش دامنه فعالیت این سامانه در سواحل خزر، در مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی رگبار و باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مناطقی از استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بارش برف و در استان‌های شمال غرب، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

دریای خزر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج است؛ با توجه به افزایش سرعت باد در روز سه‌شنبه بر روی کشور عراق پدیده گردوخاک برای خوزستان دور از انتظار نیست.

طبق هشدار سازمان هوا‌شناسی‌ تقویت جریان‌های شمالی در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب کشور در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه جاری ‌سبب بارندگی و وزش باد خواهد شد، گاهی با تشدید بارش در برخی نقاط آبگرفتگی معابر در سواحل خزر، مه گرفتگی و لغزنده شدن جاده‌های کوهستانی در جنوب گیلان و استان اردبیل و نواحی شمالی آذربایجان شرقی‌ پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه سوم آبان بارش باران و در برخی نقاط آب گرفتگی در گیلان و غرب مازندران و مه غلیظ در جاده‌های کوهستانی گیلان، غرب مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

‌روز سه‌شنبه‌ شاهد بارش باران در غرب مازندران و گیلان با احتمال آب گرفتگی در برخی نقاط و بارش برف در ارتفاعات البرز غربی در جنوب گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی که موجب لغزندگی جاده در گردنه‌های کوهستانی می‌شود، خواهیم بود.

اواخر وقت روز سه‌شنبه‌‌، رگبار و رعدوبرق موقت در استان‌های کردستان، کرمانشاه‌، زنجان و جنوب شرق آذربایجان شرقی و گاهی با باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به کاهش نسبی دما در روز سه‌شنبه بارش برف و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی شمال آذربایجان شرقی و همچنین جاده‌های کوهستانی بین گیلان و اردبیل به ویژه محور اسالم به خلخال و همچنین گردنه حیران پیش‌بینی می شود از ‌‌این رو توصیه می‌شود، ضمن رعایت نکات ایمنی اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

آسمان تهران روز آینده کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی اواخر وقت افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۹ و ۱۱ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور خواهند بود.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو