زمان انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۵ -

خارجی‌ها همچنان برای انتقال سرمایه به ایران مشکل دارند/تمایل توتال به سرمایه‌گذاری در پتروشیمی

نماینده توتال در ایران گفت: تأمین منابع مالی به دلیل برخی تحریم‎های باقیمانده آمریکا هنوز از مشکلات همکاری شرکت‎های بین‌المللی با ایران است و هنوز انتقال سرمایه برای سرمایه‌گذاری در ایران با مشکل رو به رو است.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، «اریک کنه‌» با اشاره به منابع گسترده نفت و گاز و همچنین نیروی کار ماهر و تحصیل‌کرده ایران اظهار کرد: ایران در حوزه پایین‌دستی نفت و گاز ظرفیت‎های مطلوب و زیادی برای توسعه دارد.

‌وی‌ افزود: شرکت‎های ایرانی فعال در حوزه پتروشیمی بسیار قوی هستند و ایران ظرفیت بدل شدن به یکی از تولیدکنندگان اصلی محصولات پتروشیمی در منطقه و جهان را دارد.

این کارشناس حوزه انرژی با تقدیر از رویکرد کنونی وزارت نفت ایران‌ در حوزه پایین دستی و بالادستی صنعت نفت، اضافه کرد: توتال به عنوان یکی از شرکت‎های فعال در حوزه پتروشیمی علاقه‎مند به توسعه فعالیت‎ها در ایران است.

وی افزود: توتال دنبال یک همکاری و بازی برد-برد برای انتقال فناوری و سرمایه به ایران است.

نماینده توتال در ایران درباره مشکلات شرکت‎های بین‌المللی برای توسعه همکاری‎ها با ایران نیز گفت: تأمین منابع مالی به دلیل برخی تحریم‎های باقیمانده آمریکا هنوز یکی از مشکلات همکاری شرکت‎های بین المللی با ایران است.

وی به موانع انتقال پول به ایران اشاره کرد و گفت: تحریم‎ها کاهش یافته است اما هنوز انتقال سرمایه برای سرمایه‌گذاری در ایران با مشکل روبروست.

اریک کنه معتقد است حل مشکلات و چالش‎های صنعت نفت ایران و پیشرفت پروژه‎ها زمان‌بر خواهد برد اما چشم انداز روشنی دارد.

وی از ایران و غرب خواست به رایزنی‎ها برای رسیدن به یک درک مشترک برای همکاری‎های بلندمدت ادامه دهند
منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو