زمان انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۵ -

پهلو گرفتن کشتی ها در بندرعباس از افتخارات برجام است

رئیس‌جمهور گفت: امروز در سایه برجام، کشتی‌ها در بندرعباس و در ساحل ایران پهلو می‌گیرند و کانتینرها را خالی می‌کنند که این از افتخارات برجام است.

به گزارش سرای نور؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی که در سی و دومین سفر استانی خود به استان مرکزی رفته است صبح امروز در جمع مردم خمین با اشاره به افکار و اندیشه امام (ره) گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت الگو در سراسر جهان مطرح است، به خاطر اندیشه‌ها و افکار امام (ره) است.

وی افزود: متحجرین و آنهایی که اندیشه واپس‌گرا داشتند، به رأی مردم و صندوق رأی معتقد نبودند، آنها ممکن بود انقلاب را فریاد بزنند اما جمهوری اسلامی را نمی‌پذیرفتند. اینکه صندوق آرا بتواند پایه مدیریت باشد، از دیدگاه آنان قابل قبول نبود و فکر می‌کردند یا فرمان خدا یا رأی مردم.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار «استقلال، آزادی، حکومت اسلامی» گفت: این شعار امام (ره) بود که این شعار مهمترین شعار ما خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه انقلابی بودن یعنی باور شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» گفت: انقلاب و نظام اسلامی ما در این شعار خلاصه شده است.

وی ادامه داد: این ملت هرگز نخواهد گذاشت استقلال و آزادی ملت و یا نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظامی که قرن‌ها این ملت برای استقرارش تلاش کرده، از دست برود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اگر امام (ره) نبود، جبهه‌ای به نام هنر انقلابی و اسلامی نداشتیم، گفت: اگر امام نبود، موسیقی و سرود دینی و مذهبی نداشتیم.

وی افزود: عده‌ای با همه اینها مخالف بودند و حتی اگر جرات پیدا می‌کردند با دانشگاه‌ها هم میانه‌ای نداشتند و این امام (ره) بود که وحدت میان حوزه و دانشگاه را به ارمغان آورد.

روحانی ادامه داد: اگر امام (ره) نبود بانوان بزرگوار و زنان سرافراز در این ورزشگاه نمی‌توانستند اجتماع کنند، عده‌ای می‌گفتند که زن‌ها نباید پای صندوق‌های رأی بیایند و آنان برای تحصیل در دانشگاه آفریده نشده‌اند، اما این امام (ره) بود که مقام والای زن را در چارچوب قانون اسلام به نقطه اوج در این کشور رساند.

وی تصریح کرد: این امام (ره) بود که راه را برای پیشرفت و تمدن اسلامی باز کرد و همه سلام و درود ما بر روح بلند آن امام عزیز و بزرگوار که اسلام راستین را به ما نشان داد و مردم‌سالاری را به ما آموخت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این امام (ره) بود که به ما یاد داد چگونه اعتماد به نفس ملی داشته باشیم و در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب بایستیم، گفت: امام بود که به ما یاد داد و ما توانستیم در برابر قدرت‌ها بایستیم و پیروز شویم.

روحانی افزود: امام (ره) بود که به ما یاد داد که بتوانیم در برابر شش قدرت بزرگ جهانی پای میز مذاکره بنشینیم و حق مردم را به کرسی بنشانیم.

وی خاطرنشان کرد: این هدایت های رهبری بود که توانست شرایطی را فراهم کند تا دیپلمات‌های قهرمان ما در برابر تمام دنیا چنان مذاکره‌ای انجام دهند که برخلاف تاریخ گذشته در یک روز شش قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران لغو شود.

پهلو گرفتن کشتی ها در سرزمین خودمان از افتخارات برجام است

رئیس‌جمهور ادامه داد: آیا این برای ما افتخار بود که کشتی‌های بزرگ نتوانند به سمت ایران حرکت کنند، به دبی بروند، آنجا بار خالی کنند و با لنج، کانتینرها را به ایران بیاوریم؟ اما امروز در سایه برجام، کشتی‌ها در بندرعباس و در ساحل ایران پهلو می‌گیرند و کانتینرها را خالی می‌کنند که این از افتخارات برجام است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اینکه امروز ارتباطات ما با بانک‌های دنیا برقرار شده و ۱۰ درصدی که قبلاً بابت نقل و انتقال پول به جیب دلال‌ها می‌رفت، امروز به جیب آنان نمی‌رود، افتخار نیست؟

روحانی افزود: اینکه محصولات پتروشیمی ایران در تحریم بود اما امروز می‌توانیم با افزایش قابل ملاحظه، محصولات پتروشیمی خود را صادر کنیم و فلزات گرانبها وارد کشور کنیم، آیا این آزادی تجارت برای ملت ایران افتخار نیست؟

وی گفت: می‌گویند دولت یازدهم چشم به دنیای خارج دوخته است؛ تا قبل از اینکه برجام به ثمر برسد، تورم ۴۰ درصدی را به ۱۵ درصد رساندیم، نگاه ما به کجا بوده است؟ می‌گویند نگاه این دولت به کشورهای غربی است؛ قبل از به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای، رشد منفی ۶.۸ درصدی در سال ۹۱ را به مثبت سه درصد در سال ۹۳ رساندیم؛ آیا این برای ملت ما افتخار نیست؟

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حمایت‌های شما مردم و راهنمایی مقام معظم رهبری بود که پرچم برجام را به اهتزاز درآورد، افزود: امسال، سال اقدام و عمل است؛ امسال باید به رونق اقتصادی برسیم، باید جوانان عزیزمان را که از بیکاری رنج می‌برند، به شغل متناسب تحصیلاتشان برسانیم.

اشتغال خالص در یک سال گذشته ۷۱۴ هزار نفر بوده است

روحانی گفت: زمانی که نفت ما با قیمت ۱۲۰ تا ۱۴۰ دلار فروخته می‌شد، اشتغال خالص سالانه ما ۱۲ هزار نفر بود، اما در یک سال گذشته این رقم ۷۱۴ هزار نفر بوده است و این آماری است که اخیراً مرکز آمار ایران داده است.

وی در عین حال تأکید کرد: تا رسیدن به نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم؛ ما باید سالانه بیش از یک میلیون شغل ایجاد کنیم تا بتوانیم معضل بیکاری را مهار کنیم و برای این کار نیز همه باید دست به دست هم دهیم.

کارخانه‌ها یکی پس از دیگری از رکود خارج می‌شوند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز در کشور ما وحدت و اتحاد در سایه رهبری و امنیت در سایه رزمندگان سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی وجود دارد، ادامه داد: روابط تجاری ما با دنیا رو به رونق است و کارخانه‌ها یکی پس از دیگری از حالت رکود خارج می‌شوند.

روحانی اظهار داشت: اینکه دیروز رئیس کل بانک مرکزی در اراک اعلام کرد که ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط تسهیلات لازم را دریافت کرده‌اند، یعنی حرکت به سمت رونق اقتصادی آغاز شده است.

وی خطاب به مردم خمین گفت: استان شما استعداد جذب گردشگر داخلی و خارجی را دارد، اینجا زادگاه امام راحل  باید به یک زیارتگاه بزرگ ملی از سراسر ایران تبدیل شود، باید استان مرکزی و شهر خمین را برای جذب گردشگر آماده کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر بخواهیم اشتغال مولد ایجاد کنیم، یک از راه‌های آن این است که شهرها و روستاهای ما به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شوند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو