زمان انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۵ -

دروغ بزرگ جهان غرب/ایران امن‌ترین کشوری است که به آن سفر کرده‌ایم

زوج جهانگرد خارجی که به آستارا سفر کرده اند، ایران را امن ترین کشوری دانستند که تاکنون به آن سفر کرده و گفتند: جهان غرب با تصورات غلط، درباره ایران دروغ های بزرگی می گوید.

به گزارش سرای نور؛ یک زوج جهانگرد و دوچرخه سوار هلندی و آلمانی با هدف آشنایی با فرهنگ و ملیت ها، به کشورهای مختلف سفر کرده و در جریان سفر خود که با دوچرخه انجام می شود، یکشنبه شب وارد شهرستان مرزی بندر آستارا شدند.

«سارا لیپ لانگ» هلندی و «کریس ولف» آلمانی از طریق گذرگاه مرزی نوردوز در مرز ارمنستان  وارد جمهوری اسلامی ایران شده‌ و پس از اقامت چند روزه در شهر تبریز و رکاب زدن مسیر جاده ای استان اردبیل  و گردنه زیبای حیران در استان گیلان، وارد شهرستان مرزی بندر آستارا شدند و قصد دارند پس از سفر به شهرهای گردشگر پذیر رشت و ماسوله و سپس تهران و همچنین شهرها  تاریخ  اصفهان و شیراز،   از طریق مرز ایران به کشور پاکستان و از آنجا به هندوستان سفر کنند.

«کریس ولف» و همسرش «سارا لیپ لانگ» که یک سال و نیم پیش از آلمان و با دوچرخه سفر خود را آغاز کرده اند، در مدت مذکور کشورهای اتریش، مجارستان، اسلواکی، رومانی، بلغارستان، یونان، ایتالیا، ترکیه، گرجستان و ارمنستان را رکاب زده اند.

«کریس ولف»از مهمان نوازی ایرانیان در مدت سفر خود ابراز شگفتی کرده و می گویند:  ایرانیان با نزاکت و مهمان نواز هستند و تبلیغات منفی جهان غرب علیه ایرانی ها تعجب بر انگیز است.

 وی می افزاید: اقامت ما در ایران به مدت دو ماه خواهد بود و از اماکن تاریخی این کشور بزرگ بازدید می کنیم.

ولف با اشاره به اینکه ایران امن ترین کشوری است که تاکنون به آنجا سفر کرده ایم تصریح می کند: همه تصوراتمان درباره امنیت این کشور غلط بوده و خیرخواهی ایرانیان و امنیتی که در این کشور برقرار است، حیرت  خارجیان را بر می انگیزد.

 وی می افزاید: برخورد مردم ایران در مقایسه با بعضی از کشورها که حتی برای آدرس دادن هم درخواست پول می کردند، بسیار گرم و صمیمی است و از بوق زدن و سلام های مردم و رانندگان در جاده های ایران به وجد آمده ایم.

این گردشگر تصریح می کند: ایرانی ها در هر شهری که اقامت دارند از فرهنگ، آداب و رسوم خاصی برخوردار بوده و بسیار با نزاکت و مهمان نواز هستند.

دیدگاه غرب نسبت به ایران باید تغییر کند/ زنان ایرانی مهربان و با وقارند

«سارا لیپ لانگ» نیزمی گوید: تصوراتی که در جهان غرب درباره ایران ارائه می شود، غلط و متفاوت با آن چیزی است که در ای مدت با چشمان خودمان دیده ایم.

وی اظهار می کند: متاسفانه جهان غرب تصورات غلطی درباره ایران و مردمان آن ارائه می دهد و تصورات و دید دولت های اروپایی نسبت به امنیت و ایجاد خشونت در ایران منطقی نبوده و غلط و اشتباه  محض است.

لیپ لانگ با اشاره به اینکه باید دید منفی دنیای غرب نسبت به ایران هر چه سریعتر تغیر یابد، تصریح می کند: به عنوان یک جهانگرد تلاش خود را برای تغییر دیدگاه غرب نسبت به ایران اسلامی به کار می گیرم.

وی همچنین به محجه بودن زنان ایرانی اشاره کرده و می افزاید: زنان ایرانی را بسیار مهربان و با وقار و خوش پوش دیدم.

این جهانگرد دوچرخه سوار خاطر نشان می کند: شهرهای استان سرسبز و پر باران استان گیلان از جمله آستارا، ماسوله و رشت به خاطر زیبایی هایی که در دل خود دارند، نام هایی آشنا برای توریست های دوچرخه سوار  جهانگرد هستند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو