زمان انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۵ -

خدمات رسانی ویژه به اتباع خارجی اربعین در مرز شلمچه

فرماندار خرمشهر گفت: امسال برای اتباع خارجی کریدوری تعبیه شده و قرار است در پارکینگ یادمان برای این گروه از زوار درمانگاه، موکب خدمات رسان و اردوگاه هلال احمر مستقر شود.

به گزارش سرای نور؛ ولی اله حیاتی عصر امروز دوشنبه در جلسه پدافند غیرعامل در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر، بر آمادگی مرز شلمچه برای میزبانی از زوار اربعین خبر داد و اظهار کرد: از ۱۰ آبان ماه جاری خدمات رسانی به صورت گسترده در مرز شلمچه آغاز می شود. با توجه به آغاز شمارش معکوس تا اربعین کمیته ها باید به صورت جدی در موقعیت خود مستقر شوند.

وی بر فراهم کردن شرایط در این مرز بین المللی برای تردد اتباع خارجی تاکید کرد و گفت: امسال برای اتباع خارجی کریدوری تعبیه شده و قرار است در پارکینگ یادمان برای این گروه از زوار درمانگاه، موکب خدمات رسان و اردوگاه هلال احمر مستقر شود.

فرماندار خرمشهر افزود: همچنین با استفاده از ظرفیت سمن ها مترجمانی از میان اهالی خرمشهر برای  ترجمه زبان های ترکی، بنگلادشی، هندی و پاکستانی اعلام آمادگی کرده که امروز اسامی آنها به فرماندهی انتظامی معرفی شد.

حیاتی به رایزنی با مدیر کل راه آهن جنوب در خصوص افزایش ظرفیت ریلی خرمشهر طی ایام اربعین نیر اشاره کرد و یادآور شد: طبق گفته مدیر کل راه آهن جنوب هیچ مشکل و محدودیتی برای افزایش ظرفیت ریلی خرمشهر وجود ندارد و این افزایش بنا به درخواست و استقبال مردم صورت می گیرد.

وی همچنین از نبود مشکل در صدور کارت تردد در اربعین پیش رو تاکید کرد و ادامه داد: امسال در زمینه کارت های تردد مشکلی نداریم، لیبل ها نیز تا آخر هفته به دست ما می رسد اما این کارت ها در روزهای اوج تراکم جمعیت داده خواهند شد.

حیاتی همچنین از مسئول پایانه مسافری شلمچه خواست تا محل اسکان نیروهای ناجا و صدا و سیما و رسانه، دفتر مرکز بهداشت  تعیین و تجهیز مانیتورینگ نیروی انتظامی را هم در دستور کار خود قرار داده و تا پایان این هفته این دفاتر را تحویل دهد.

فرماندار خرمشهر در پایان، از مجموعه بهداشت خواست تا در صورت امکان شرایط را برای کاهش تعداد افراد نیازمند دریافت کارت سلامت در مواکب خدمات رسان و یا کاهش هزینه های دریافتی برای صدور این کارت ها فراهم کند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو