زمان انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ -

دادستان:

مدیر تالار موظف به حفظ شعائر اسلامی در مکان تحت مدیریت خود است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور گفت: مسئولان و مدیران تالارها، هتل‎ها و رستوران‌ها موظف به رعایت قانون و مقررات و حفظ شعائر اسلامی در اماکن تحت مدیریت خود هستند و باید پاسخ‌گو باشند.

 

به گز ارش سرای نور؛ قنبر قنبری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با موضوع چگونگی نظارت بر تالارها و تذکر لسانی در دفتر امام جمعه نور برگزار شد، اظهار کرد: در این فصل و با شروع جشن‌ها و مراسم برنامه‎ریزی، نظارت و کنترل بر تالارها اولویت دارد و می‎توان اجرای این امر را در فصل‌های آتی در سایر اماکن و سطح جامعه عملی کرد.

وی تصریح کرد: عدم رعایت شئونات اسلامی و شرعی و اتفاقاتی که در برخی از تالارها می‌افتد، دغدغه عامه مردم است و از مسئولان نظام انتظار برخورد قاطع دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور خاطرنشان کرد: در این راه عده‌ای هم سر ناسازگاری دارند و از برخوردها نگرانند و با سروصدا اعتراض می‌کنند که البته معدود و محدود هستند، اما چون سروصدا دارند، برخی فکر می‎کنند تعدادشان زیاد است.

این مسئول تأکید کرد: مسئولان و مدیران تالارها، هتل‎ها و رستوران‌ها موظف به رعایت قانون و مقررات و حفظ شعائر اسلامی در اماکن تحت مدیریت خود هستند و باید پاسخ‌گو باشند.

قنبری با بیان اینکه در حین برگزاری مراسم و جشن‌ها نیاز است آمر به معروف و ناهی از منکر در تالارها و رستوران‌ها حضور داشته باشد، تصریح کرد: سپاه و بسیج می‌تواند با معرفی افراد دارای شرایط و آموزش‌دیده به این امر کمک کند.

وی اجرای دقیق قانون را رافع بسیاری از مشکلات دانست و بیان کرد: نیروی انتظامی باید قبل و بعد از مراسم عروسی کنترل لازم را داشته باشد تا بساط شرب خمر برپا نشود و در صورت وقوع جرم، برخورد جدی با صاحبان مراسم و مدیران تالارها صورت گیرد که در این صورت بساط شراب‌خواری در عروسی‌ها برچیده می‌شود.

قنبری تأکید کرد: محیط جامعه و ادارات باید برای تخلفات از جمله رشوه ناامن شود و مردم هم روحیه گزارش‌دهی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب نور گفت: مسئولان حراست دانشگاه‌ها نیز دعوت می‌شوند و با آنان در بحث رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها اتمام حجت می‌شود و در صورت عدم رعایت، دادستانی برخورد جدی می‌کند.

منبع:فارس

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو