زمان انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۵ -

علوی: بر پروژه نفوذ اشراف اطلاعاتی کامل داریم

وزیر اطلاعات با بیان اینکه بر پروژه «نفوذ» اشراف اطلاعاتی کامل داریم، گفت: وزارت اطلاعات توری هوشمندی است که هم اجازه استفاده کشور از فضای بهاری را می‌دهد و هم جلوی نفوذ حشرات را می‌ گیرد.

به گزارش سرای نور؛ در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سؤال مشترک جواد کریمی قدوسی، حسن نوروزی و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نمایندگان مردم مشهد، رباط‌کریم و شاهین‌شهر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

این سؤال در مورد اقدامات وزارت اطلاعات در جلوگیری و برخورد با مصادیق «نفوذ» در جامعه‌های علمی و فرهنگی کشور بود.

وزیر اطلاعات در این خصوص گفت: وزارت اطلاعات در «نفوذ» اشراف اطلاعاتی کامل دارد و هر جا مصداقی از «نفوذ» وجود داشته باشد، آن را زیر ذره‌بین قرار داده و به آن ضربه زده است.

علوی تصریح کرد: بارها رهبری از نقش وزارت اطلاعات در مقابله با نفوذ تقدیر و قدردانی کرده‌اند.

وی ادامه داد: لازمه مقابله با نفوذ این نیست که درب‌های کشور بسته شود یک زمان در فصل زمستان حشره‌ها به دلیل سرما و بسته بودن درب‌ها به منزل وارد نمی‌شوند؛ بنابراین در فصل زمستان زمینه نفوذ و کنترل حشرات چون درب‌های خانه بسته است، کمتر است.

علوی اظهار داشت: اما وقتی بهار شد، درب‌ها باز شد، راه ورود حشرات وجود دارد، راه جلوگیری از نفوذ حشرات در فصل بهار، بستن پنجره‌ها و عدم استفاده از هوای مطبوع بهاری نیست، راه جلوگیری از نفوذ حشرات، نصب توری است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات توری هوشمندی است که هم اجازه استفاده کشور از فضای بهاری را می‌دهد و هم جلوی نفوذ حشرات را گرفته و می‌گیرد.

علوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها در هشدارهای هوشمندانه نسبت به پروژه نفوذ اشاره فرمودند، پروژه نفوذ پروژه عمیق و پیچیده‌ای است و باید در بررسی این مساله مبادی، مقصد، هدف، روش‌ها، عناصر، ابزارها و راه ها، انواع نفوذ مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این، نفوذ شامل نفوذ سخت و نرم و نفوذ نرم افزاری و سخت افزاری است.

وی با اعلام اینکه مقابله با نفوذ با اشراف اطلاعاتی در همه این عرصه ها امکان پذیر است، گفت: سوءاستفاده از پروژه نفوذ و استفاده ابزاری در آن در منازعات سیاسی، مقابله با نفوذ را به انحراف می کشاند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: برخورد سطحی با هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد نفوذ جفای به این هشدارهاست. در برخورد با نفوذ باید با زیر ذره بین بردن عناصری که احتمال نفوذ در آنها وجود دارد اقدامات دقیق انجام داد.

توضیحات علوی در مورد سفر سناتور آمریکایی به ایران

علوی گفت: یکی از سوالات نمایندگان در خصوص سفر یک سناتور ایالتی آمریکا به ایران است، اول باید بدانید که این فرد سناتور مجلس سنا نیست بلکه سناتور ایالتی است، مثل یکی از اعضای شورای شهر در استان ها و یا شهرستان ها.

وی با بیان اینکه وزارتخانه متبوعش بر داعشی ها و تکفیری ها که بدون گذرنامه وارد ایران می شود اشراف کامل اطلاعاتی دارد، گفت: آیا ممکن است وزارت اطلاعات نسبت به افرادی که با گذرنامه مشخص از مرزهای رسمی وارد ایران می شود اشراف اطلاعاتی دقیق نداشته باشد؟

وزیر اطلاعات تصریح کرد: از بدو ورود ملاقات ها، دیدارها و ترددهای این سناتور آمریکایی و همراهش تحت نظارت کامل وزارت اطلاعات قرار داشت.

علوی گفت: این فرد اولین بار در سال ۸۹ به ایران سفر داشته که در آن زمان عضو سنای ایالتی آمریکا بودند و الان سمتی در این حوزه ندارد.

وی ادامه داد: در سال ۸۹ این فرد ۱۶ اردیبهشت وارد ایران شده و ۳۰ اردیبهشت ماه تهران را ترک کرده و حدود ۱۵ روز در ایران اقامت داشته اما حساسیتی بر این سفر وجود نداشت.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در سال ۹۴ نیز این فرد ۱۸ شهریور به ایران سفر کرده و ۲۴ شهریور ماه ایران را ترک کرد اما در این سفر شش روزه حساسیت زیادی وجود داشت. برای وزارت اطلاعات جای سوال است که چرا سفر این فرد در سال ۹۴ موجب نگرانی دوستان شده است.

توضیحات در مورد برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای در ایران

علوی اظهار داشت: در خصوص همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با شرکت فرانسوی گیم کانکشن نیز باید گفت اولا گیم کانکشن شرکت نیست که فرانسوی یا غیرفرانسوی باشد. گیم کانکشن مثل یک المپیک است که در هر سال سه بار نمایشگاه برگزار می کند و شرکت هایی که در دنیا در زمینه بازی های رایانه ای فعال هستند در این نمایشگاه حضور می یابند.

وی  اظهار داشت: از آنجایی که بازی های رایانه ای شرکت های ایرانی مورد توجه این نمایشگاه قرار گرفته بود تولیدکنندگان در سطح دنیا پیشنهاد کردند با توجه به توانمندی تولیدکنندگان ایرانی بازی های رایانه ای این دوره نمایشگاه در ایران برگزار شود، این نمایشگاه مثل نمایشگاه کتاب است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: هر کسی را که بخواهیم اجازه می دهیم تا وارد شود. زمینه قاچاق بازی های رایانه‌ای را هم منتفی می کنیم، علاوه بر این زمینه ورود بازی های رایانه ای به بازارهای دنیا ایجا می شود که موجب انتقال فرهنگ ایرانی به سایر کشورها خواهد شد.

توضیح در مورد سفر رئیس دانشگاه امیرکبیر به خارج از کشور

علوی تصریح کرد: وزارت اطلاعات بر سفرها اشراف کامل دارد  زیرا هر حرکتی می تواند در راستای سیستم نفوذ باشد، همانطور که تا امروز اجازه اقدامات تروریستی ندادیم اجازه نفوذ را هم نداده و نخواهیم داد.

وی ادامه داد: سفر شهروندان جمهوری اسامی از نظر قانونی و شرعی به غیر از رژیم صهیونیستی به سایر کشورها ممنوعیت ندارد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان سوءاستفاده سرویس های اطلاعاتی از سفرها وجود دارد بر این گونه سفرها اشراف اطلاعاتی خود را حفظ می کنیم و اگر به مورد مشکوکی برخورد کردیم پیگیری های لازم انجام می شود.

علوی در خصوص سفر رئیس دانشگاه امیرکبیر نیز گفت: این مصداق نیز تحت اشراف اطلاعاتی قرار داشت و مورد مشکوکی که زمینه مظنون بودن را ایجاد کند وجود نداشت.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو