زمان انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ -

سرداری که آرزویش پیوستن به سردار همدانی بود

در مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید همدانی در حسینیه همدانی‌های تنکابن بودیم که این سردار شهید، در سخنانش از آرزوی دیرین خود برای شهادت و پیوستن به هم‌رزمان شهیدش به‌ویژه سردار شهید همدانی سخن گفت.

 

به گزارش سرای نور؛فرماندار تنکابن در جمع خبرنگاران به تشریح مراسم استقبال، تشییع و خاک‎سپاری شهید مدافع حرم در این شهر پرداخت و گفت: شهید محرم‌علی مرداخانی نخستین شهید مدافع حرم از تنکابن است که در سوریه به شهادت رسید.

سیدامیر حسینی‌جو افزود: طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده ۹ صبح  ۱۹ آذرماه از مصلی شهید بهشتی تنکابن پیکر پاک سردار رشید اسلام شهید محرم‌علی مرادخانی بر دستان مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار این شهرستان تشییع و به خیل شهدا و هم‌رزمان شهیدش می‌پیوندد.

وی افزود: شهید مرادخانی از فرماندهان و جانباز ۳۰ درصد دفاع مقدس بود و به‌عنوان کارشناس و مستشاری در آموزش نیروهای مدافع حرم به آموزش نیروهای سوری فعالیت می‌کرد که در این راه به فیض شهادت نائل شد.

فرماندار تنکابن با بیان اینکه شهدای ما برای اعتلای اسلام و اقتدار نظام اسلامی به شهادت رسیدند، بیان کرد: این سردار رشید اسلام که بسیار شیفته ولایت و ائمه اطهار (ع) بود در نهایت در راه ارزش‌های اسلام به شهادت رسید، افتخاری بزرگ برای همه ما محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در تنکابن گفت: با توجه به ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام و شهدا مسئولیت همه ما به‌ویژه مدیران نظام نسبت به ادامه راه این بزرگواران سنگین‌تر شده است و باید برای پاسداشت این همه ایثارگری‌ها در مسئولیت‌های خود به‌درستی و با هوشیاری عمل کنیم.

پس از این نشست مسئولان و خبرنگاران تنکابن با حضور در منزل شهید مدافع حرم، به مقام این شهید ادای احترام کردند و در این مراسم رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن به ذکر خاطره‌ای از سردار شهید مرادخانی پرداخت و گفت: در مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید همدانی در حسینیه همدانی‌های تنکابن بودیم که این سردار شهید به‌عنوان سخنران حضور داشت و در سخنانش از آرزوی دیرین خود برای شهادت و پیوستن به هم‌رزمان شهید خود به‌ویژه سردار شهید همدانی سخن گفت.

محمدابراهیم حاجی‌پور اظهار کرد: امروز با شنیدن خبر شهادت این بزرگوار به این حقیقت می‌رسیم که رزمندگان اسلام عاشورایی‌اند و شهادت بهترین آرزوی آنهاست و برای رسیدن به این آرزو از مهم‌ترین سرمایه‌ شخصی یعنی جان ارزشمند خود می‌گذرند.

مهرداد بابایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کربلا تنکابن نیز از برگزاری مراسم استقبال از پیکر پاک شهید مرداخانی امروز از مقابل شهرک نمک‌آبرود و مراسم وداع با شهید بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلی شهید بهشتی تنکابن خبر داد که در آن مراسم عزاداری نیز برگزار می‌شود.

 شهید محرم‌علی مرادخانی متولد ۱۳۴۵ تنکابن، جانباز ۳۰ درصد، جانشین فرماندهی تیپ سوم امامت لشکر ۲۵ کربلا و کارشناس ارشد امور نظامی گردان‌های امام حسین (ع) قرارگاه مرکزی امام حسین کشور بود که پس از سفر به کربلا برای دفاع از حرم در سوریه به شهادت رسید.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو