زمان انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۵ -

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور:

فرهنگ و تربیت زیست محیطی را باید از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور گفت:فرهنگ و تربیت زیست محیطی را باید از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم آنها باید بانند که آب، خاک و هوا سه عنصر اساسی حیات هستند و باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور، امیدرضا تونی با اشاره به فرهنگ زیست محیطی اظهار کرد: فرهنگ و تربیت زیست محیطی را باید از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم آنها باید بانند که آب، خاک و هوا سه عنصر اساسی حیات هستند و باید حفظ شود.
img_20161026_205407

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نور با اشاره به کشف ۲۰ قطعه کبک معمولی، یک راس بز وحشی، یک قطعه کلاغ و رها سازی یک قطعه شاهین و یک بهله عقاب طلایی که هر دو پرنده از ناحیه بال زخمی شده بودند، افزود: ضبط و کشف ۶ قبضه اسلحه غیرمجاز، هفت قبضه اسلحه مجاز و ۵۸۷ عدد فشنگ ساچمه از عملکردهای مهر ماه سال جاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور است.

 

 

 

 

img_20161026_205335

 

 

این مسئول با توصیه به شکارچیان تصریح کرد: طبق درخواست شکارچیان، سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط مجوز حمل سلاح و مهمات شکاری فقط برای صاحب سلاح صادر می‌شود.

 

 

 

 

 

img_20161026_205332

 

 

 

تونی تأکید کرد: شکارچیان، سلاح شکاری مجاز خود را در اختیار افراد دیگر و حتی پدر، پسر یا برادر قرار ندهند و از اجاره دادن، قرض دادن و … به طور جدی خودداری کنند زیرا طبق ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز این عمل جرم محسوب شده و پیگرد قانونی را برای صاحب سلاح در پی دارد و در نزد مقام قضایی، ندانستن قانون‌ سبب رفع مسؤلیت نمی‌شود.

img_20161026_203650

وی آشنایی با قوانین و مقررات شکار و صید را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اقدام به‌ هر گونه‌ شكار و صيد و پرورش‌ و تكثير و نگهداری‌ و خريد و فروش‌ جانوران‌ وحشی‌ و اجزاء آن‌ و استفاده‌ و سياحت‌ از مناطق‌ چهارگانه محیط زیست (پارک ملی ـ آثار طبیعی ملی ـ پناهگاه حیات وحش ـ منطقه حفاظت شده) داشتن‌ پروانه‌ يا اجازه‌ از سازمان‌ الزامی است و تیراندازی و شكار در پارك‌های ملی ممنوع‌ است‌.

img_20161026_205321

رئیس حفاظت محیط زیست نور گفت: علوفه دادن به احشام‌، قطع‌ درختان، بوته‌ كنی،‌ تجاوز به حریم جنگل، تخريب‌ محيط زيست‌ و به‌ طور كلی‌ هر عملی كه‌ سبب‌ از بين‌ رفتن‌ رستنيها و تغيير اكوسيستم‌ شود، در پاركهای ملی‌ و آثار طبيعی‌ ملی‌ ممنوع‌ است.

img_20161026_203637

این مسئول اظهار کرد: ورود به‌ مناطق‌ و عبور از آنها به‌ استثنای‌ جاده‌های‌ عمومی تابع‌ دستورالعمل‌ سازمان‌ است.

تونی تأکید کرد: اقدام به‌ شكار يا صيد در پناهگاه‌های‌ حيات‌ وحش‌ و مناطق‌ و رودخانه‌های‌ حفاظت‌ شده‌ ملزوم به‌ دریافت‌ پروانه‌ ويژه‌ از سازمان‌ است و خريد و فروش‌، تكثير و پرورش‌ و صدور و ورود حيوانات‌ وحشی‌ و اجزای‌ آنها كه‌ غيربومی ايران‌ بوده‌ و از خارج‌ به‌ كشور وارد شده‌ و يا از قبل‌ در كشور تكثير و پرورش‌ يافته‌اند با كسب‌ پروانه‌ و يا اجازه‌ از سازمان‌ مجاز است.

img_20161026_203631

وی در ادامه با اشاره به مرگ گربه جنگلی تصریح کرد: گربه جنگلی بر اثر برخورد با خودرو در جاده جنگلی مقابل دانشگاه آزاد نور از بین رفت که لاشه آن جهت بررسی به اداره منتقل شد.

 

 

 

 

img_20161026_203614

 

 

 

 

 

رئیس حفاظت محیط زیست نور در پایان گفت: گربه جنگلی یکی از هشت گربه‌سان وحشی ایران بوده که در مناطق جنگلی، حاشیه تالاب‌ها و نیزارها زندگی می‌کند.

 

 

 

 

 

 

img_20161026_203612

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو