زمان انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ -

سرلشگر جعفری در همایش شهدای مدافع حرم:

هزاران کیلومتر دورتر از مرزهایمان در حال دفاع هستیم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایستادگی یک روز در خوزستان تعریف می‌شد، گفت: امروز هزاران کیلومتر آن طرف‌تر در حال دفاع هستیم اما ماهیت جنگ یکی است و ما باید ابعاد این جنگ و توطئه را بشناسیم.

به گزارش سرای نور؛ سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خانواده‌های شهدای خوزستانی مدافع حرم در اهواز اظهار داشت: امروز خانواده شهدای مدافع حرم باید برایمان سخنرانی کنند و بگویند چگونه دل از این دنیا کندند و از نحوه تربیت و جایگاه شهدای خود بگویند.

وی افزود: باید بگویید که چگونه این شهیدان مشتاقانه خواهان شهادت در این راه شده و ما را راهنمایی کنید که چگونه فرزندانمان را در این راه تربیت کنیم و پاسدار خون شهدا باشیم.

فرمانده کل سپاه با مطرح کردن این پرسش که چگونه باید این راه میانبر برای رسیدن به سعادت را انتخاب کنیم، گفت: راهی که بسیاری از بزرگان ما با سال‌ها عبادت نتوانستند به آن برسند چگونه یک جوان توانست به آن برسد و این پرسشی است که باید جوابش را خانواده شهدا بگویند.

وی با بیان اینکه چگونه هدف شهدا را محقق کنیم و در مسیرشان باشیم، عنوان کرد: این یک راه الهی است که باید شکر خدا را برای باز شدن این مسیر به جای بیاوریم چرا که این راه همیشه باز نمی‌شود.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بستر جمهوری اسلامی در حال توسعه است، افزود: عزت، اقتدار و عظمت امروز انقلاب و اسلام مرهون شهادت و جانبازی شهداست و روز به روز بیشتر در دل جهانیان جای باز می‌کند.

وی اظهار داشت: ما یا باید منتظر باشیم و یا باید به وعده خودمان عمل کنیم؛ آنهایی که به شهادت می‌رسند این افتخار را دارند که به سرانجام خوب انتظار رسیده باشند و پاداششان را خداوند می‌دهد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران محصول ۱۴۰۰ سال خون دل خوردن مسلمانان است، گفت: جمهوری اسلامی این افتخار را دارد که پرچم امام حسین (ع) را بلند کرده است.

وی تصریح کرد: انتظار خداوند از انسان مؤمن این است که برای گسترش اسلام و نور الهی که دشمنان برای خاموش کردنش بسیج شدند، رفتن به دنبال این مسیر است و باید بدانیم که چرا این پرچم به زمین نمی‌افتد.

سرلشکر جعفری با اشاره به درگیری جمهوری اسلامی با جبهه دشمن عنوان کرد: همانطور که ما از نظر دفاعی در حال جنگیم در اقتصاد، فرهنگ و علم نیز در حال جنگ هستیم اما شیرین‌ترین آن جنگ دفاعی است.

وی با بیان اینکه این ایستادگی یک روز در خوزستان تعریف می‌شد، گفت: امروز هزاران کیلومتر آن طرف تر در حال دفاع هستیم اما ماهیت جنگ یکی است و ما باید ابعاد این جنگ و توطئه را بشناسیم.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: شهدای ما این راه را با بصیرت انتخاب کردند و توانستند به افتخار شهادت برسند.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف ما تکریم و حمایت از خانواده شهداست و مقام معظم رهبری این تکریم و حمایت را وظیفه ما می‌داند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه علی رغم همه شبهات علیه انقلاب اسلامی مردم پای انقلاب ایستاده‌اند، گفت: مردم به این شبهات بی توجه‌اند و از حریم ولایت دفاع می‌کنند.

وی عنوان کرد: شهدای ما از اسلام و یا در واقع حریم ولایت دفاع می‌کنند و پرچمدار این دفاع مقام معظم رهبری است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این نوع دفاع و راهبردها، حد و حدود را برای ما مشخص می کند، خدا می‌داند اگر ما یگانی از بسیجیان خود که آماده جنگ هستند را اعزام کنیم چه اتفاقی می افتد.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها می‌خواهند در این جبهه حاضر شوند، اظهار داشت: قدر این نعمت الهی را باید دانست و آن را تقویت کرد.

سرلشکر جعفری گفت: خدا می‌داند که هر وقت افتخار حضور در جمع خانواده شهدا نصیبمان شده روحیه آنها به ما منتقل شده و انقلاب اسلامی بر این روحیه استوار است.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه در گسترش این روحیه تلاش کنیم، عنوان کرد: فرمایشات امام خمینی (ره) در این باره را نباید فراموش کنیم و بدانیم وقتی امام حسین (ع) همه اعضای خود را فدا می‌کند ما در چه جایگاهی هستیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه یکی از راه‌های قدردانی از خانواده شهدا برگزاری این یادواره‌ها است، تاکید کرد: خانواده شهداهمیشه باید این موضوع را به ما یادآوری کنند که چگونه این شیرپاک خورده‌ها را پرورش داده‌اند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: همراهی کردن همسر، فرزندان و والدین شهدا نقش اساسی در تکریم خون شهداست و باید همه در این راه گام برداریم.

وی با اشاره به اهمیت منطقه غرب آسیا گفت: سرنوشت جهان در این منطقه رقم می‌خورد و برداشته شدن مرزهای کشورهای محور مقاومت برای رسیدن به وحدت اسلامی به همراه اتصال قلبی با دیگر کشورها یکی از موضوعات قابل توجه است.

وی با اشاره به ناکارآیی ارتش رژیم بعث و بیان اینکه آمریکا دیگر توان جنگ رو در رو با کشورهای مسلمان را ندارد، اظهار داشت: مردم عراق باید جنگ با افرادی را یاد می‌گرفتند که جنسشان از جنس قاتلان امام حسین (ع) است.

فرمانده کل سپاه افزود: سرنوشت آینده اسلام و جهان در جنگ‌های غرب آسیا رقم می‌خورد و خوشا به حال کسانی که با بصیرت دیده، اثرش را در مقاومت و ظهور می‌بینند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو