زمان انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۵ -

کشته شدن ۱۶ هزار نفر از مردم سوریه طی هشت ماه گذشته

نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد، از کشته شدن بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم سوریه بر اثر حملات آمریکا و گروه های شبه نظامی مورد حمایت این کشور در سوریه خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از راشا تودی، نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای از کشته شدن بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم بی گناه سوریه طی ۸ ماه گذشته و بر اثر حملات جنگنده های آمریکا و گروه های شبه نظامی مورد حمایت این کشور خبر داد.

در این بیانیه آمده است: از فوریه تا سپتامبر، گروه های مخالف تحت حمایت آمریکا، ۲۰۳۱ مرتبه آتش بس را نقض کرده اند که بر اثر آن، ۳۵۳۲ نظامی و ۱۲۸۰۰ غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.

در بخش دیگری از بیانیه مذکور که در وب سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده، بر متعهد بودن روسیه و دولت سوریه به مذاکرات انجام شده و روند آتش بس در طول این مدت اشاره شده و در عوض واشنگتن را به عدم تعهد به وعده های داده شده از سوی این کشور در خصوص آتش بس متهم کرده است.

بیانیه مذکور در همین راستا می افزاید: روسیه اجرای آتش بس از سوی دولت سوریه را متعهد شد. اما از آن سو، آمریکا قادر به تضمین اجرای آتش بس توسط نیروهای شبه نظامی (مورد حمایت خود) نشد. به علاوه، آمریکا از وعده ای که در ماه فوریه در خصوص جداسازی النصره از مخالفان معتدل بود، نشده است.

اما بخش دیگری از این بیانیه به آمادگی روسیه برای ادامه همکاری خود در راستای رسیدن به صلح در سوریه تاکید کرده و آورده است: روسیه از همکاری های مستمر در بخش های گسترده به منظور از بین بردن درگیری های سوریه به همراه شرکای خود از جمله آمریکا استقبال می کند. اما این همکاری تنها بر پایه حقوق مساوی و اصل انجام مسئولیت های مربوطه ممکن خواهد بود.

گفتنی است بر اساس آمارهای اعلام شده، از زمان شروع جنگ سوریه در مارچ ۲۰۱۱ تا کنون، بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان سوری جان خود را از دست داده اند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو