زمان انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۵ -

«کلینتون» فاتح قلب زنان آمریکایی/«ترامپ» ۶ امتیاز عقب افتاد

یکی از جدیدترین نظرسنجی ها پیرامون رقابت ریاست جمهوری آمریکا نشان دهنده پیشتازی نامزد دموکرات به ویژه در جلب حمایت زنان است.

به گزارش سرای نور؛ جدیدترین نظرسنجی که به طور مشترک از سوی خبرگزاری «رویترز» و مرکز سنجش افکار عمومی «ایپسوس» انجام شد، برتری «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را نسبت به «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه وی، شش امتیاز نشان می دهد.

در حالیکه یک هفته پیش برتری کلینتون فقط چهار امتیاز بود، نظرسنجی که در فاصله روزهای ۲۱ تا ۲۷ ماه میلادی اکتبر انجام شد، نشان می دهد که کلینتون به نسبت ۴۲ به ۳۶ از رقیب جمهوریخواه پیش است.

البته نتیجه این نظرسنجی قبل از اعلام خبر بازگشایی پرونده رایانامه های کلینتون از سوی «اف بی آی» بوده است و تاثیر این اقدام بر نتیجه نظرسنجی بعدی رویترز-ایپسوس نامشخص است.

درباره ترامپ نیز باید گفت که از ماه میلادی سپتامبر به این سو، میزان حمایت از وی در میان رای دهندگان احتمالی همواره پایین تر از ۴۰ درصد بوده است.

از سوی دیگر، برتری کلینتون نسبت به ترامپ به لحاظ جلب حمایت رای دهندگان مونث، ۱۰ امتیاز است. البته کلینتون در دو ماه گذشته همواره شانس بهتری در جلب حمایت بانوان رای دهنده داشته، حال آنکه در این بازه زمانی نوسان میزان اقبال وی از یک تا یازده امتیاز متغیر بوده است.

گفتنی است که انتشار ویدئوی هرزه گویی های ترامپ عامل موثری در رویگردانی بانوان رای دهنده از وی و اعلام حمایت از کلینتون بوده است.

البته، ناگفته نماند که ترامپ با دو امتیاز برتری، همچنان در جلب حمایت زنان سفید پوست از حریف دموکرات خود پیش است حال آنکه این اختلاف هفته گذشته ۱۲ امتیاز بود که نشان از کاهش چشمگیر حمایت این قشر از رای دهندگان مونث آمریکایی از وی دارد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو