زمان انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ -

تبرئه «ترامپ» از اتهام همکاری با روسیه

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) نامزد جمهوریخواهان این کشور در انتخابات ریاست جمهوری را از اتهام همکاری با روسیه تبرئه کرد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از نیویورک تایمز، پلیس فدرال آمریکا پس از انجام تحقیقات در مورد اتهامات مطرح شده علیه «دونالد ترامپ» و ارتباط وی با روسیه، اعلام کرد که ارتباطی میان ترامپ و روسیه وجود ندارد.

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) بخش زیادی از تابستان را به تحقیق درباره نقش روسیه در کمپین انتخاباتی این کشور اختصاص داد. مأموران اف‌بی‌آی فعالیت‌های مشاوران ترامپ را برای مشخص شدن هر نوع ارتباط مالی با مسئولان مالی روسیه بررسی کردند. همچنین افرادی که در هک ایمیل‌های دموکرات‌ها دخیل بودند به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین کارشناسان سر نخی را دنبال کردند که احتمال ارتباط ایمیلی سری سازمان ترامپ با بانک روسیه را مطرح می‌کرد.

مقامات حقوقی می‌گویند تاکنون هیچ ارتباط مستقیمی میان ترامپ و دولت روسیه کشف نشده است. اف‌بی‌آی و مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند که هک شدن ایمیل‌های دموکرات‌ها به منظور ایجاد اختلال در انتخابات این کشور انجام شده است و برای کمک به انتخاب شدن ترامپ نبوده است.

از سوی دیگر ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا گزارش مربوط به استفاده از یک سرور مخفی سازمان ترامپ برای ارسال یا دریافت اطلاعات با بانک روسیه را رد کرد.

روز گذشته یک مقاله در نشریه «اسلیت» آمریکا منتشر شد که در آن به ارتباط پایدار یک سرور مخفی سازمان ترامپ با دو سرور مرتبط با آلفا بانک –بزرگترین بانک خصوصی در روسیه — اشاره شده بود و ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، به سرعت به این مقاله واکنش نشان داد و اعلام کرد: این واضح ترین نشانه ارتباط ترامپ و مسکو است.

این وضعیت در حالی است که چندی پیش اعلام شد اظهارات دوستانه نامزد جمهوریخواهان آمریکا درباره روسیه و رئیس جمهور آن و همچنین مذاکرات مشاور وی با مقامات مسکو موجب انجام تحقیقاتی از سوی نهادهای اطلاعاتی شده بود.

هرچند اف بی آی، ترامپ را از اتهام ارتباط با روسیه تبرئه کرده اما در ماه گذشته «مالکوم نانس» یکی از افسران سابق سازمان جاسوسی آمریکا مدعی شد که روسیه نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری را تبدیل به یکی از دارائی های خود کرده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو