زمان انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ -

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو:

به ازای هر ۵۵۰هزار جابجایی یک حادثه داریم

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان این مطلب که تهران امن ترین مترو دنیا را دارد، گفت: درهای حائل مانع خودکشی نمی شود.

به گزارش سرای نور؛ یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر در هفته گذشته یک فوریت طرح نصب درهای حائل و جداکننده در ایستگاه‌های مترو برای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی برای مسافران بود که در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در آن نشست با بیان اینکه در حال حاضر تکنولوژی نصب درهای حائل در ایستگاه‌های مترو خاص و به‌روز شده است، گفت: بر اساس برآوردها هزینه نصب درهای حائل در هر ایستگاه سه میلیارد تومان می‌شود و می‌توان این طرح را در ایستگاه‌های پرتردد که ازدحام مسافران زیاد است اجرایی کرد.

محمد احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به این مصوبه گفت: ما تابع مصوبات شورا هستیم و هر چه از سوی شورا ابلاغ شود انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تامین اعتبارات این موضوع گفت: شورای شهر تهران وقتی یک فوریت این طرح را مصوب کرد باید اعتبارش را هم تعیین کند.

احمدی بافنده با بیان اینکه ما امن ترین مترو را در جهان داریم، توضیح داد: روزانه به اندازه جمعیت سه استان، مسافر در مترو جابه جا می‌شود. ما برای هر ۵۵۰هزار مسافر که جابه جا می کنیم یک حادثه ثبت شده داریم، آن هم نه الزاما خودکشی. در واقع ما امن ترین مترو جهان هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: الان هم می‌گویم در حائل نمی‌تواند مانع خودکشی شود. از ۹ شیوه اصلی خودکشی یکی ریلی است. ما با درهای حائل نمی توانیم مشکل را حل کنیم، از تهران تا کرج را که نمی‌شود پی اس دی کار کرد.

احمدی بافنده با اشاره به میزان خودکشی در آلمان گفت: در آلمان سالانه ۷۱۴ نفر از طریق ریلی خودکشی می کنند و تقریبا هیچ جای آن هم پی اس دی ندارد.

وی تاکید کرد: حداقل هزینه نصب این درها ۳ میلیارد تومان است و ما تابع نظر شورا هستیم. شورا هم برای خودکشی نگفته، اعلام کرده برای افزایش ایمنی این کار را می کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در خاتمه با اشاره به افزایش خودکشی ها در مهرماه گفت: بیشترین حوادث ها در مهر اتفاق می افتد و این اتفاق مربوط به تهران نیست و در تمام دنیا این را داریم، من به عنوان مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو می گویم امن ترین مترو دنیا، مترو تهران است و در آن حداقل حوادث را داریم. این حوادث هم هیچ ربطی به ازدحام و پی اس دی ندارد. پی اس دی عامل بازدارنده نیست.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو