زمان انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ -

امام جمعه شهرستان نور:

نگرانی ترکیه و صهیونیست‌ها از بین رفتن داعش است

به گزارش سرای نور؛ حجت‌الاسلام سیدمهدی  امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نور، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) از حیث آفرینش و خلق حسن، کامل‌ترین انسان‌ها بود، یک شخصیت توانمند که به قول امیرمومنان (ع) پناه همه در‌ سختی‌ها بود.

وی افزود: در جنگ احد پس از شایعه شهادت حضرت رسول (ص) عده زیادی قصد ترک جنگ داشتند، آیه قرآن نازل شد که پیامبر یکی از رسولان الهی است و مانند دیگر پیامبران از دنیا خواهد رفت، اگر پیامبر (ص) از دنیا رفت شما به گذشته برمی‌گردید، برگشت به دوران جاهلیت، اگر هم بر گردد هیچ ضربه‌ای بر دامن کبریا نمی‌زند و خود شما خسران و زیان می‌کنید.

امام جمعه نور، تصریح کرد: ما باید دنباله‌رو پیامبر اکرم (ص) باشیم، ساده‌زیستی، دوری از تجملات و اشرافی‌گری، اخلاق حسنه و برخورد با مردم از هر قشر از اخلاقیات و سیره رسول‌الله (ص) است که ما باید پایبند به این اخلاقیات باشیم.

امیری‌ارجمند، با اشاره به مناسبت‌های هفته به شهادت امام رضا (ع) اشاره کرد و از همه مردم خواست تا مانند دیگر ایام شهادت در مراسم عزاداری این امام همام و ولی نعمت ما ایرانیان حضور گرم و پررنگ داشته باشند.

وی اظهار کرد: مسئله پی‌ام‌دی که در رسانه‌های دنیا مطرح و موضوع آن ابعاد نظامی است که اروپا و آمریکا و کشورهای مذاکره‌کننده معتقدند ایران مطالعات انرژی اتمی و سلاح را در دستور کار خود داشته و به‌دنبال سلاح هسته‌ای است، بار دیگر تأکید می‌کنیم، احکام الهی و شرعی به ما اجازه این کار را نمی‌دهد و حرام می‌داند، این فرمایش رهبری و استراتژی نظام ما است و ما به آن اعتقاد و ایمان داریم، دین اسلام دنبال حفظ حیات نه‌تنها انسان‌ها بلکه همه موجودات عالم است، این فرهنگ اسلامی است، بنابراین ایران اسلامی هرگز دنبال سلاح و کشتار مردم نیست و نخواهد بود.

امام جمعه نور خاطرنشان کرد: گزارش آمانو که گزارش خوبی هم نبود، اما نکات خوب آن بر نکات بد غلبه دارد و بنا بر این است که پرونده پی‎ام‎دی بسته شود و تأیید شود که ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست و تا این پرونده بسته نشود، برجام اجرایی نمی‌شود.

امیری‎ارجمند افزود: اعزام نیروهای ترکیه به شمال عراق از موضوعات مهمی است که بدون اجازه کشور عراق و مصوبات بین‎المللی به خاک این کشور ورود پیدا کردند و بهانه آنها مبارزه با داعش است، در حالیکه این کشور سلاح داعش را تأمین می‌کند، نفت از آنان می‌خرد و ادعای بی‌دلیلی دارد، جامعه جهانی باید بپذیرد که ورود به خاک کشور دیگر دارای دموکراسی خاص و اجازه ویژه است و این حرکات غیرقانونی محکوم است.

وی تصریح کرد: نگرانی ترکیه و صهیونیست‌ها از بین رفتن داعش است، زیرا وجود داعش سبب مشغله فکری کشورها می‌شود و آنان با استفاده از این فرصت اقدامات خود را علیه اسلام انجام می‌دهند، نابودی داعش، نابودی صهیونیست، عربستان صعودی و دیگر دشمنان اسلام و هم‌پیمانان آنان است.

امیری‌ارجمند در پایان به روز پژوهش اشاره کرد و گفت: مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور باید در بحث تحقیق و پژوهش تلاش بیشتری کنند تا در نیم‎قرن آینده مرجعیت علمی دنیا را کسب کنیم که منویات رهبری محقق شود.

 

منبع: روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان نور

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو