زمان انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ -

آیت الله موحدی کرمانی:

برجام ثابت کرد آمریکا دروغ‌گو و بدعهد است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برای حل مشکلات نیازی به مذاکره با آمریکا نیست، گفت: اگر برجام هیچ نتیجه ای نداشت ولی روشن شد آمریکا دروغ می گوید.

به گزارش سرای نور؛  آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: نظام ما نظام اسلامی است و آمریکا دشمن اسلام و نظام ماست، باید جایگاه سیاست در دین مشخص شود و مسئولین از جریانات مثبت در داخل حمایت و با جریانات منفی مبارزه کنند.

وی گفت: ما می‌توانیم در مقابل آمریکا بایستیم و قدرت آن را در هم بشکنیم از این طریق که با بیان جنایات آنها بتوانیم آمریکا را در دنیا رسوا و منفور کنیم. این کاری است که خوشبختانه دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا خیلی خوب و بهتر از ما، آن را انجام می‌دهند و جنایات سیاستمداران آمریکا را مطرح می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب پیوسته تأکید می‌کنند که مراقب دشمنی آمریکا باشید و اگر بتوانیم این جنایات آمریکا را در دنیا به خوبی مطرح کنیم، نتیجه آن می‌شود که برخی کشورهای منطقه متوجه می‌شوند که از قِبَل آمریکا، چیزی به آنها نمی‌رسد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه اگر برجام هیچ نتیجه ای نداشت ولی این نتیجه را داشت که روشن شد آمریکا دروغ می گوید و خلف وعده داشته است گفت: آمریکا می‌گوید که تحریم را برمی‌داریم ولی تحریم‌ها را لغو نمی‌کند که هیچ، بیشتر هم کرده‌اند و این را دنیا باید بفهمد و اگر این‌طور شد، این موفقیتی برای ما خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که آمریکا کوچکترین آبرویی در دنیا نداشته باشد و ما باید همان کاری را با آمریکا کنیم که امام حسین (ع) با یزد انجام داد؛ امام حسین (ع)، یزید را شکست داد از این طریق که جنایات آن ملعون را برملاء کرد و او را با اعمال منفی که داشت، رسوا کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: واقعه عاشورا، سکه دو رویی است که یک روی آن غَرق در عزا و مصیبت‌هایی است که بر اهل‌بیت (ع) گذشته است و روی دیگر سکه، پیروزی امام حسین (ع)، عزت اهل‌بیت (ع) و ذلت و خواری یزیدیان است.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: تدبیر امام حسین (ع)، تدبیر الهی بود که عمده درسی که از عاشورا می‌توان گرفت، همین است و ابعاد مختلفی را شامل می‌شود؛ یک بعد آن بعد تربیتی نهضت عاشورا و تدبیر امام (ع) است که اسلام اصرار دارد آن را باور کند.

وی تصریح کرد: انسان باید تمام برنامه‌هایش بر اساس تدبیر الهی باشد؛ کارش، ازدواجش، زندگی فردی و اجتماعی‌اش، رفتارش با خانواده، جامعه و این‌گونه مسائل و از طرفی هم حکومت اسلامی باید تمام برنامه‌هایش بر اساس همین تدبیر الهی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حکومت اسلامی باید اتاق فکری باشد که مشکلات و چالش‌ها را بررسی و برای آنها راه‌حل پیدا کند، افزود: اگر در ادارات فسادی وجود دارد، باید حل شود؛ بیکاری و فساد اخلاقی در جامعه باید حل شود. اگر گرایشی در برخی وجود دارد نسبت به اینکه به آمریکا دلبسته‌اند، باید حل شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: به رشد شتاب علمی در جامعه باید توجه شود، تقویت باورها در جامعه بخصوص در مقابله با نفوذ آمریکا باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و مسئولین ما باید باور کنند که می‌توانند روی پای خودشان ایستاده و مشکلات را بدون در نظر گرفتن آمریکا حل کنند.

وی خطاب به مسئولین اظهار کرد: خود را باور کنید، ما می‌توانیم در مقابل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، بایستیم و آنها را به خوبی حل و فصل کنیم، نیازی هم به مذاکره با آمریکا نیست؛ باید همه اینها از خانواده، مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها نشأت گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: رهبری فرموده‌اند کتاب‌هایی در خصوص جنایات آمریکا در کشور ما وجود دارد، اما نمی‌دانیم که چرا در مدرسه‌ برای دانش‌آموزان تدریس نمی‌شود؟

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: دشمنی با آمریکا فقط وجه سیاسی ندارد، بلکه بعد دینی هم دارد که شاید قوی‌تر از بعد سیاسی هم باشد؛ لذا این دشمنی دو وجه عقلانی و دینی را برخوردار است.

وی تصریح کرد: دشمنی با دشمنان خدا در متن دین ما وجود دارد، شما می‌توانید نماز بخوانید، به حج بروید، روزه بگیرید و در آخر هم گمراه شوید؛ همان‌گونه که خوارج بودند. اما آن چیزی که شما داشته باشید و گمراه نخواهید شد، دو چیز است؛ ایمان به خدا و دوستی با اولیای خدا و از طرفی تبعیت از ولی‌امر و دوم دشمنی با دشمنان خدا که اگر این دو را با هم داشته باشید امکان ندارد که گمراه شوید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: گاهی امکان دارد با کفار قرارداد داشته باشیم ولی با آمریکا چطور؟ نمی‌توان با این آمریکایی که همه ضوابط انسانی را هم پایبند نیست، مذاکره و قرارداد منعقد کرد، چرا که آنها الان به ما می‌گویند که تحریم‌ها را برمی‌داریم و فردا تحریم‌های جدیدی علیه ما وضع می‌کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: آمریکایی که دشمنی خودش را با ما آشکارا بیان می‌کند، پس چه توقعی می‌توان داشت که نسبت به ما محبت داشته باشد. خوشبختانه مردم به برکت وجود امام (ره) و رهبری انقلاب، دشمن را خوب شناخته‌اند که حضور گسترده مردم در راهپیمایی که روز گذشته در سراسر کشور برگزار شد، مشت محکمی بر دهان استکبار و آمریکای جنایتکار بود.

وی در پایان با اشاره به جمله تاریخی حضرت امام (ره) که فرمودند: «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید»، خاطرنشان کرد: این جمله به این معناست که حتی یک لحظه هم دشمنی آمریکا و جنایاتشان در ایران و جهان فراموش نکنید.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو