زمان انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ -

امام جمعه موقت نور:

هدف آمریکا جلوگیری از پیشرفت نظام است

امام جمعه موقت نور گفت: هدف آمریکا این است تا جلوی پیشرفت این نظام را بگیرد و ما باید با انتخاب مسیر درست، نقشه‌های دشمن را نقشه بر آب کنیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ حجت‌الاسلام جواد نجفی در نماز جمعه نور اظهار کرد: یکی از برکات تقوا بصیرت و روشن‌بینی است و اگر افراد جامعه باتقوا و خداترس باشند، آن جامعه بابصیرت است و خداوند نوری در قلب و اندیشه آن‌ها قرار می‌دهد که به راحتی می‌توانند حق را از باطل تشخیص دهند.

وی با اشاره به آثار و برکات تقوا، افزود: تقوا آثار فراوان دارد که اصلاح کارها، قبول شدن آثار نیک انسان، محبوبیت نزد خدا، حسن عاقبت از جمله آن‌ها است.

امام جمعه موقت نور به روز شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و یادآور شد: فرهنگ پدیده عام است که در میان عموم مردم رواج دارد.

نجفی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تبیین فرهنگ عمومی، گفت: ایشان دو مشخصه را بیان کردند که یکی مربوط به شکل و ظاهر انسان و دیگری مربوط به امور نامحسوس مانند وجدان کاری، اخلاق اجتماعی، احترام به بزرگترها و … است که درغالب فرهنگ عمومی می‌گنجد و تأثیر آن نیز گسترده است، ما مسلمانیم و باید فرهنگ ما به سبک زندگی اسلامی باشد که عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی، کار و تلاش و رعایت حقوق دیگران جزو فرهنگ عمومی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با تسلیت شهادت حضرت رقیه(س)، بیان کرد: حضرت رقیه سند مظلومیت امام حسین(ع) و بعد عاطفی کربلا را تجلی می‌بخشد.

امام جمعه موقت شهرستان نور با اشاره به اینکه هدف از علم باید خدمت به مردم و رضای خدا باشد، تصریح کرد: شعارهای مجامع بین‌المللی عوام‌فریب است و در عمل از علم، برای ضربه زدن به انسان‌ها، در اختیار گرفتن خواهش‌های نفسانی و استکبار استفاده می‌کنند.

نجفی به مسئله بصیرت و توجه به خواسته‌های مقام معظم رهبری به عنوان سکان‌دار نظام اشاره کرد و تنها راه برون رفت از مشکلات را اطاعت از فرامین رهبری نام برد.

وی افزود: دشمنان داخلی و خارجی تلاش می‌کنند که دو شبهه را به وجود بیاورند و می‌گویند: سخنان امام در مورد آمریکا از روی لجبازی و تعصب است و شبهه دیگر این است که القا کنند رفع مشکلات در گرو سازش با آمریکا است، این عوام‌فریبی است زیرا انقلاب ما برگرفته از انقلاب عاشورا و ولایت فقیه است.

امام جمعه موقت نور یادآور شد: هدف آمریکا این است تا جلوی پیشرفت این نظام را بگیرد و ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمن جرأت ابراز وجود پیدا نکند و با انتخاب مسیر درست، نقشه‌های دشمن را نقشه بر آب کنیم زیرا با عقب نشینی ما دشمن به سمت جلو حرکت می‌کند.

نجفی در پایان: با تمسک به قرآن، داشتن روحیه انقلابی و اطاعت از ولایت فقیه، این انقلاب را به آیندگان تحویل می‌دهیم و باید توجه داشته باشیم هر کس که خدا را دارد، ضعف و سستی در وی راه ندارد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو