زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ -

اعزام تیم های درمانی به عراق/آماده باش ۱۰ بیمارستان کشور

به گزارش سرای نور؛ دکتر سیدحسن هاشمی درباره اقدامات انجام شده برای انتقال مجروحان انفجار عراق، اعلام کرد: تعداد ۸۸ نفر از مجروحان ایرانی مجروح در این جنایت به ایران منتقل شدند و انتقال ۱۱ نفر دیگر که امکان جابجایی آنها در حال حاضر وجود ندارد در اولین فرصت به کشور اعزام می شوند.

وی افزود: در کشور همه امکانات برای بستری و درمان مجروحان آماده است و علاوه بر ۱۰ بیمارستان اختصاص یافته برای بستری و مداوای مجروحان، چند تیم تخصصی نیز به عراق اعزام شده اند که اقدامات اولیه درمانی را از همان جا انجام دهند.

هاشمی تاکید کرد: با توجه به محدودیت های درمانی در عراق و همزمانی این انفجار با عملیات آزادسازی موصل و محدودیت بیشتر، ترجیح ما بر این است که مجروحان ایرانی به کشور منتقل شده و با بهترین امکانات مورد مداوا قرار بگیرند

وزیر بهداشت در مورد انتقال پیکر قربانیان این جنایت نیز گفت: سازمان حج و زیارت وظیفه انتقال پیکر قربانیان را بر عهده خواهد داشت و اولویت اول وزارت بهداشت رسیدگی به درمان مجروحان است.

هاشمی، از آمادگی پزشکی قانونی کشور برای شناسایی قربانیان احتمالی ای که امکان شناسایی آنها وجود ندارد نیز خبر داد و گفت: طبق آمار اولیه ارائه شده این انفجار ۹ کشته به جا گذاشته که از این تعداد هفت نفر از هموطنان ما بوده اند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو