زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ -

ویکی‌لیکس از یک رسوایی دیگر «بنیاد کلینتون» پرده برداشت

بعد از اقرار بنیاد کلینتون به دریافت هدیه یک میلیون دلاری از قطر، افشا شدن پرداخت هزینه عروسی دختر این خانواده از محل بنیاد نیز ضربه دیگری به نامزد دموکرات های آمریکا زد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از دیلی میل، وب‌ سایت ویکی‌لیکس با استناد به مدارکی افشا کرد: هزینه عروسی «چلسی»، دختر بیل و هیلاری کلینتون، از بنیاد خانوادگی‌شان موسوم به بنیاد کلینتون تامین شده‌ بود.

ویکی‌لیکس، بخش جدیدی از ایمیل‌های «جان پودستا» رئیس ستاد انتخاباتی‌ هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، را منتشر کرد.

بر اساس ایمیل‌های افشاشده، از منابع مالی بنیاد کلینتون برای عروسی و دیگر هزینه‌های زندگی شخصی چلسی، دختر کلینتون، استفاده شده‌ است.

چلسی کلینتون، ۳۶ ساله در سال ۲۰۱۰ با یک بانکدار و سرمایه‌دار یهودی به نام «مارک مزوینسکی،» ازدواج کرد.

این در حالی است که بنیاد کلینتون هدفش را ارتقای خدمات سلامت و تامین اجتماعی به مردم سراسر جهان در مقابله با چالش‌های جهانی اعلام کرده‌ است.

ویکی‌لیکس نوشت، داگ باند، مشاور و کارمند سابق بنیاد کلینتون، در سال ۲۰۱۲ به پودستا درباره هزینه‌های چلسی ایمیل زده و از پودستا خواسته‌ بود تا با هیلاری برای پایان دادن به این رویه صحبت کند.

بنیاد کلینتون که ۱۹ سال پیش از سوی بیل کلینتون، رئیس‌جمهور پیشین امریکا و همسر هیلاری تاسیس شد، بارها به دریافت پول در قبال استفاده از نفوذ سیاسی‌ متهم شده‌ است.

بر اساس گزارش ها، هیلاری کلینتون متهم شده که در ازای دریافت پول از اشخاص و سازمان‌های مختلف، از نفوذش برای کمک به آن‌ها استفاده کرده‌است.

در همین رابطه چند روز قبل اعلام شد که بنیاد کلینتون در زمانی که هیلاری وزیر خارجه آمریکا بوده هدیه ای یک میلیون دلاری از قطر دریافت کرده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو