زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ -

خانه های عراق زائرسرا شد

در آستانه اربعین حسینی دوستداران اهل بیت عصت و طهارت در عراق خانه‌هایشان را به زائرسرای حسینی تبدیل کرده‌اند.

به گزارش سرای نور؛ چند روزی به اربعین باقی مانده و مسافران از راه‌های دور و نزدیک به کربلا می‌رسند، اینجا همه چیز برای زائران مهیاست.

روی درب برخی خانه‌ها پارچه ای برافراشته که بر روی آن نوشته شده، اقامت رایگان زائران اباعبدالله. شهرهای منتهی به عراق یکپارچه موکب و زائرسرا شده است.

زائران گروه گروه از کشورها و مناطق مختلف ایران از راه می‌رسند، وقتی به حرم می‌رسند، خستگی سفر گاه چند روزه از تنشان به در می‌شود و مرارت‌های سفر از یادشان می‌رود.

در شهر کربلا، کودکان و کهنسالان هم در آستانه اربعین خادمان زائران شده‌اند، کودکان خردسالی که خرما به دست یا بسته‌های کلوچه و کیک در دست دارند و به زائران تعارف می‌کنند. بوی اسپند و گلاب فضای شهر را عطرآگین کرده و نوای سوزناکی که هر روز در ساعت‌های مختلف در شهر شنیده می‌شود.

ابومحمد از خادمان حرم مطهر امام حسین (ع) که ۱۰ اتاقش را برای پذیرایی از زائران آماده کرده است، می‌گوید: مهمانوازی و پذیرایی از زائران رسمی است که همزمان با اربعین بین مردم شهرهای مختلف عراق رواج یافته است.

به گفته وی، بسیاری از کارمندان وکارکنان و مردم مناطق مختلف در طول سال سعی می‌کنند با پس اندازهای ماهانه خود را برای پذیرایی از زائران اربعین مهیا کنند و حتی کارمندان ترجیح می‌دهند مرخصی‌هایشان را نیز به این ایام برای خدمت به زائران اختصاص دهند.

ابومحسن از اهالی باصفای محله جمعیه شهر کربلا نیز می‌گوید: مردم این محله همزمان با اربعین خانه‌هایشان را به محل اسکان زائران تبدیل می‌کنند و این کار را با جان و دل انجام می‌دهند.

کربلا به اربعین نزدیک می‌شود و در کنار مردم شهرهای مختلف عراق که خانه‌هایشان را مهیای اقامت و پذیرایی از زائران کرده‌اند، هتل‌ها و مراکز اقامتی شهر کربلا نیز مملو از مسافران حسینی شده است.

 بیشتر هتل‌های منطقه از مدت‌ها قبل رزو شده و تخت‌های خالی در آن موجود نیست.

نرخ هتل‌ها یا فندق‌ها همزمان با اربعین حسینی به ازای هر نفرشب اقامت بین ۲۰ دلار تا ۹۰ دلار یا ۳۰ هزاردینار عراقی به بالا در نوسان است.

پیش بینی ها نشان می دهد که امسال بیش از ۲۰ میلیون نفر در پیاده روی اربعین شرکت می کنند و از این تعداد بیش از دو میلیون نفر ایرانی و ۳۵ هزار نفر مازندرانی خواهند بود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو