زمان انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۴ -

معاون طیب نیا خبر داد:کشف فساد بزرگ بانکی دیگر/ اعضای باند بین‌المللی دستگیر شدند

معاون وزیر اقتصاد از کشف و جلوگیری از سوء استفاده کلان مالی دیگر در نظام بانکی خبر داد و اعلام کرد: اعضای این باند بین المللی پنجشنبه گذشته دستگیر و بازداشت شدند.

به گزارش  سرای نور، محمد پاریزی با اشاره به کشف و جلوگیری از سوء استفاده کلان مالی جدید در نظام بانکی، گفت: با تدبیر، مراقبت و اقدام به موقع مدیریت بانک ملی و همراهی صمیمانه سازمان اطلاعات استان تهران، باند بزرگی که قصد سوءاستفاده از حسابهای بانک ملی را داشتند، کشف و دستگیر شدند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد افزود: در تاریخ ۱۳۹۴.۰۴.۳۰ گزارشی به مدیریت حراست بانک ملی واصل شد که حاکی از قصد یک باند کلاهبردار با هدایت از خارج از کشور، برای سوءاستفاده از حسابهای بانکها از جمله بانک ملی را داشتند.

وی افزود: این موضوع بلافاصله از سوی حراست بانک ملی به سازمان اطلاعات استان تهران انعکاس و طی سه ماه گذشته با مدیریت بانک ملی و همکاری حراست، بازرسی بانک و سازمان اطلاعات استان تهران اقدامات و تماسهای آنها مورد رصد قرار گرفت.

پاریزی تأکید کرد: این باند نهایتا در روز پنجشنبه گذشته که قصد داشتند از طریق معاون یکی از شعب بانک، مبالغ کلانی را به حساب چند صرافی، جهت انتقال بعدی به حسابهای دیگر واریز کنند که با توجه به تمهیدات قبلی بانک، تمام حسابها مسدود و اعضای باند توسط سازمان اطلاعات تهران بازداشت شدند در حالی که این گروه هیچگونه اطلاعی از کنترل و نظارت بانک ملی و سازمان اطلاعات تهران نداشتند.

وی با اشاره به اینکه برای افراد عامل این سوءاستفاده و خانواده آنها ویزای شنگن جهت خروج از کشور اخذ شده بود، تصریح کرد: این افراد قصد داشتند با استفاده از تعطیلی ایام تاسوعا و عاشورا انتقال وجوه را تکمیل و از کشور خارج شوند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ آبان, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو