زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ -

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی خبر داد:

تزریق واکسن آنفلوانزا به زائران در مرز شلمچه

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از انجام واکسیناسیون آنفلوانزا برای گروه های پرخطر در مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ شهرام ترحمی گفت: باتوجه به احتمال سرایت بیماری آنفلوانزا در فصل های سرد سال، موضوع تزریق واکسن آنفلوانزا برای سالمندان، کودکان، بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، تنفسی و زنان باردار اهمیت خاصی دارد.

وی با مهم خواندن موضوع تزریق واکسن آنفلوانزا برای زایران اربعین حسینی افزود: بر این اساس زائران حاضر در مرز شلمچه  که در معرض خطر ابتلاء به آنفلوانزا قرار دارند، واکسینه شدند.

ترحمی اظهار کرد: ۲۱۴ نفر از پرسنل مبارزه با بیماری‌ها، ۶۷ نفر از نیروهای بهداشت محیط، ۵۰ پزشک و ۱۰۰ نفر از تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی حاضر در شلمچه در برابر آنفلوانزا واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: همچنین به ۵۰۳ نفر از شاغلان بخش‌های مختلف بیمارستان‌های شهید بهشتی و طالقانی آبادان، شهید معرفی‌زاده شادگان و ولیعر(عج) خرمشهر واکسن آنفلوانزا تزریق شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از واکسیناسیون ۱۱۰ نفر از پرسنل نیروی انتظامی و امنیتی در مرز شلمچه و زندان، ۵۰۰ مادر نیازمند به مراقبت ویژه، ۱۹۴ نفر بیمار تالاسمی، ۳۰۸بیمار دیالیزی، ۳۲ نفر پرسنل دامپزشکی و سازمان محیط زیست، ۳۲ سالمند ساکن در مرکز نگهداری سالمندان، ۴۰ بیمار عصبی عضلانی، ۴۰ بیمار دارای نقص سرکوبی ایمنی، ۱۵۰ معلول جسمی حرکتی، عصبی عضلانی و ذهنی و کودکان بی‌سرپرست و زنان آسیب‌پذیر به عنوان بخش دیگری از افراد گیرنده واکسن نام برد.

ترحمی گفت: گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز از روز گذشته اقدام به برقراری کشیک اربعین حسینی با همکاری مراکز بهداشت شهرستان‌های خرمشهر، آبادان و شادگان در پایانه مرزی شلمچه کرده است.

وی از آموزش موازین بهداشتی به زائران در هنگام عزیمت به عراق به عنوان هدف از ایجاد این کشیک ها نام برد و افزود: در هنگام مراجعه زائران از آئین اربعین حسینی، کار آموزش و غربالگری زائران مطابق نظام مراقبت سندرمیک و در صورت لزوم درمان و یا اعزام بیمار انجام می شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو