زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ -

۵ میلیون لیتر آب به صورت بطری برای زائران اربعین تولید شد

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران از تولید و توزیع پنج میلیون لیتر آب به صورت بطری و توزیع میان مواکب سه مرز کشور خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ سید یعقوب محمد مرادی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه تقویت فشار شهدای آب و فاضلاب خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید آب به صورت بطری را آغاز کرده ایم و حداقل تولید پنج میلیون لیتر آب در برنامه است که بخشی از آن در اختیار مواکب قرار داده خواهد شد.

وی، افتتاح خط تولید آب لیوانی در مرز مهران را نیز یادآور شد و اظهار کرد: این خط تولید قادر است روزانه بیش از ۱۰۰ هزار لیوان آب تولید کند.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران به وضعیت آبرسانی در مرز چذابه هم اشاره و عنوان کرد: آبرسانی به چذابه امسال به صورت تانکری انجام می شود و روزانه در چند نوبت  بیش از ۲۰ تانکر کار آبرسانی در این مرز را انجام می دهند که امیدواریم سال آینده این مشکل به صورت کامل رفع شود.

مرادی در ادامه بر تامین زیرساخت ها در مرزها خوزستان تاکید کرد و گفت: در مرز شلمچه، نور خیابان اصلی و پارکینگ ۵۰ هکتاری تامین شده و تقویت برق هم انجام گرفته است.

وی افزود: در مرز چذابه نیز برق مواکب و پارکینگ ها کامل شده است و حتی همکاران ما در مرز چذابه در حال کمک برای بهبود زیر ساخت های برق در آن سوی مرز و کشور عراق هستند.

مشاور وزیر نیرو به افتتاح ایستگاه تقویت فشار آب در شلمچه هم اشاره کرد و گفت: این خط در طول ۱۲ کیلومتر با همکاری منطقه آزاد اروند و با صرفه جویی آب و فاضلاب شهری و روستایی انجام گرفته است و وزارت نیرو سعی کرده طبق تاکید وزیر نیرو بر لزوم سهم داشتن این وزارت در تامین آسایش زائران اربعین حسینی عمل کند.

مرادی با یادآرو شدن اینکه ردیف اعتباری به منظور اربعین در نظر گرفته نشده است، از انجام امور برق از محل اعتبارات ملی خبر داد و افزود: در بخش آب هم به خاطر نبود ردیف اعتباری، این کار به صورت مشارکتی انجام شده و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از زائران از سراسر کشور از این مرز گذر می کنند این کار اهمیتی خاص دارد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو