زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ -

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خبر داد:

پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات برای کارآفرینی زنان سرپرست

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: برای اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار استان بیش از ۸ میلیارد تومان تاکنون تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش سرای نور؛ مریم جمشیدی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه نقش زن در کاهش آسیب اجتماعی و افزایش حضور زنان در انتخابات شورای ۹۶ که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: خوشبختانه باور عمومی نسبت به حضور زنان در بخش های مدیریتی، در دولت تدبیر و امید ارتقاء پیدا کرده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: اعتقاد ما این است  اگر سطح نگاه نسبت به حضور زنان  ارتقا پیدا کند بسیاری از مشکلات ما در حوزه های مختلف کاهش می یابد.

وی، با اعلام اینکه اقدامات خوبی در حوزه های کارآفرینی زنان سرپرست خانوار، تحکیم بنیان خانواده، حوزه سلامت زنان انجام شده است، اضافه کرد: با وجود آنکه کارهای نکرده بسیاری وجود داشت ولی تلاش ما عملیاتی کردن همه کارهای برزمین مانده بود.

جمشیدی، همراهی و همکاری سمن ها و تشکل های مردم نهاد را در تحقق برنامه های حوزه زنان مثبت ارزیابی کرد و افزود: در گذشته تسهیلات زیادی برخی در قالب سمن و تشکل دریافت کردند که اصلا تشکل نبودند و در این میان  برخی سمن های فعال هم بودند که به سبب غرض ورزی های شخصی و سهل انگاری ها دیده نمی شدند که تلاش کردیم  همه این کج سلیقگی ها  کاهش پیدا کند.

وی، با تاکید بر ضرورت همدلی، گفت: در اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، تفاهم نامه هایی با اداره کل ورزش و جوانان و سازمان فنی و حرفه ای استان امضاء شده است که برای اجرای مفاد این تفاهم نامه ها به صورتی جدی پیگیری می کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، در ادامه با اعلام اینکه برای اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار بیش از ۸ میلیارد تومان تاکنون تسهیلات پرداخت کردیم، گفت: اگر در هر جای استان، زن کار آفرین داشته باشیم؛ که سرپرست خانوار باشد و یا غیر سرپرست خانوار، برای اعطای تسهیلات کار آفرینی به این دسته از زنان تمام قد ایستاده ایم؛ زیرا اعتقاد ما این است اگر کار کارآفرینی محقق شود بسیاری از آسیب های اجتماعی خانواده ها کم خواهد شد.

جمشیدی، ابراز داشت: امروز مازندران آمار  ۲.۸ درصد کاهش طلاق  را در   ۶ ماهه اول ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل،   تجربه کرده و اینها نوید بخش آن است که کلیه آموزش ها ما در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی همچون طلاق و تحکیم بنیان خانواده به ثمر نشسته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طلاق معلول عوامل مختلفی همچون اعتیاد است، گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی در خانواده ها برگزاری کلاس های آموزشی و کارگاه های چهره به چهره برای زوجین در دستور کار اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قرار گرفت، بطوریکه در سال ۹۳ و ۹۴  برای حدود ۲۷۰ هزار زوج مازندرانی کلاس های آموزشی رایگان  برگزار کردیم.

این مسئول در ادامه یادآور شد: در فرآیند آموزش هر زوج چندین بار از کارگاه های آموزشی چهره به چهره نیز استفاده کرده است.

جمشیدی در ادامه از برگزاری  کلاس های آموزشی برای ۱۰ هزار زوج مازندرانی که یکسال تا ۵ سال از ازدواجشان گذشته از اول آذر ماه تا پایان دی ماه خبر داد و افزود: با تحقیقات و بررسی به عمل آمده ۴۶ درصد از طلاق های در سالهای اول تا پنجم ازدواج اتفاق می افتد و بدین منظور برگزاری این دوره آموزشی برای این دسته از زوجین استان تدارک دیده شده است که به صورت رایگان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، در بخش دیگری به مطالبات زنان  استان پرداخت و بیان داشت: با  بررسی که انجام شد برپایی بازارچه ها یکی از مطالبات زنان سرپرست خانوار استان در طی سالها بوده است که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت و با نگاهی که مدیریت ارشد استان به موضوع راه اندازی بازاری برای عرضه و فروش تولیدات مشاغل خرد و خانگی دارند و پیگیری های اداره کل امور بانوان، تاکنون ۶ بازارچه دائمی در سه نقطه استان تعبیه شد که برخی در مرحله افتتاح و برخی در حال انجام است.

جمشیدی افزود: تاکنون بازارچه دائمی در شهرهای تنکابن، نوشهر ساری، قائمشهر و آمل راه اندازی شد و یا در دست اقدام است.

جمشیدی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و گفتمان را از موارد مهمی عنوان کرد که باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد و ادامه داد: برگزاری این کرسی ها سطح دانشجویان ما است و به زودی  برگزاری کرسی آزاد اندیشی  در دانشگاه مازندران کلید خواهد خورد.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در استان، ادامه داد:  کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری مازندران به زعم وزارت کشور از قوی ترین کارگروه های خانواده کشور بود زیرا بیش از ۷۰ مصوبه مطابق با اولویت های استان داشت که اکثریت آنها عملیاتی شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار مازندران، اظهار کرد: زنان استان توانمند هستند و هرجا که مسئولیتی پذیرفتند خوش درخشیدند ولی متاسفانه ساختار نامشخص اداره کل بانوان نه تنها در استان بلکه در کشور به گونه ای است که مطالبات زیادی از این اداره کل می شود.

جمشیدی افزود: همه ادارات کل وظایف و اعتبارات تفکیک شده ای تنها برای بخش زنان ندارند و از سویی این تکلیف به درستی هم انجام نمی گیرد و در نهایت ما متهم  می شویم به اینکه کارهایی را انجام ندادیم در صورتی که انتخاب مدیر پروسه ای است که فردی نیست و افراد مختلفی در انتصاب مدیران دخیل هستند و البته در این بخش معتقدیم باید نگاه جنسیتی به زنان در حوزه مدیریت باید برداشته شود و در این بین نیازبه تغییر نگرش مردان داریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: در روزهای اخیر با رصد و آمارگیری که انجام دادیم  خوشبختانه نتایج آمار انتصاب زنان در سطوح مختلف همچون، کارشناس مسئول، روسای ادارات تغییر شگرفی داشته است و منتظریم وضعیت استانهای دیگر هم اعلام تا جایگاه مازندران در این بخش  تعیین شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو