زمان انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ -

جشنواره فیلم کوتاه تهران به شهدای مدافع حرم تقدیم شد

سی وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با یاد شهدای مدافع حرم امروز سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه در پردیس سینمایی چارسو افتتاح شد.

به گزارش سرای نور؛ در این مراسم علیرضا کریمی‌صارمی مدیر جشنواره ضمن خوش‌ آمدگویی به مهمانان، گفت: در طول برگزاری جشنواره برنامه‌های متفاوتی را شاهد خواهید بود که با تلاش شبانه‌روزی ستاد برگزاری جشنواره در خور شان شما اندیشمندان و فرهیختگان تدارک دیده شده است. امیدوارم از این تلاش نگاه مثبتی را به ارمغان ببریم. تلاش کرده‌ایم با نگاهی جدید جشنواره‌ای را رقم بزنیم که مورد توجه هنرمندان فرهیخته باشد.

مدیر جشنواره با اشاره به اسطوره‌های هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: در طول جنگ تحمیلی ۴۰ نوجوان داوطلبانه به خط مقدم رفتند و تصاویر بدیعی از دفاع مقدس خلق کردند. این فیلم‌ها که با دوربین سوپرهشت تصویربرداری شده است سندی ماندگار و دیدنی است که ما امروز به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای جشنواره با موضوعات فرهنگی و مرتبط با سینمای کوتاه بیان کرد: روز اول جشنواره با عنوان روز محیط زیست نامگذاری شده است و در این روز فیلمی با عنوان «پاکت پلاستیکی» ساخته رامین بحرانی به نمایش در می‌آید.

در ادامه مراسم مستندی از گروه ۴۰ شاهد که تولید حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بود به نمایش درآمد.

در ادامه فرید فرخنده‌کیش دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران ضمن خیرمقدم به فیلمسازانی که با حضورشان به جشن فیلم کوتاه سینمای کشور گرمی بخشیدند، گفت: در ۳ سال گذشته تلاش کرده‌ایم تا نگاه فرهنگی خودمان را با یاد و خاطره عزیزانی که آرامش، آسایش را به عنوان یک عطیه به ما هدیه کردند، تبرک کنیم.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در ادامه عنوان کرد: امسال از سوی حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی سال سینمای کوتاه و سینمای جوان نامگذاری شد. این نگاه فرهنگی به شخصه برای من دلپذیر بود چرا که می توانستیم ضمن گسترش سینمای جوان به انتظارات سازمان سینمایی نزدیک شویم. البته محدودیت‌های زیادی داریم اما این حمایت‌ها مستلزم افزایش حمایت‌های بیشتر در آینده است.

وی در پایان گفت: این جشنواره را به شهدای مدافعان حرم و کسانی که در فرامرزها به فکر آرامش ما هستند، تقدیم می‌کنیم.

فیلمی از زنده‌یاد عباس کیارستمی پایان بخش این مراسم بود. این فیلم که تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است با تصاویری از کیارستمی آغاز و با روز تشییع پیکر و مزارش به پایان رسید.‌

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان‌ماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو