زمان انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ -

واگذاری غیرقانونی «غار علیصدر» به بخش خصوصی با سالی ۷۰۰ هزار تومان/درآمد ۱۹ میلیاردی این شرکت از بلیت فروشی

فیاض شجاعی گفت: غار علیصدر طبق تصمیمات مسئولان استان همدان به طور غیرقانونی به شرکتی سیاحتی با نام علیصدر واگذار شده است.

به گزارش سرای نور؛ فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات گفت: غار علیصدر همدان از آثار ملی ثبت شده و منحصر به فرد در کشور و حتی در دنیاست که اخیرا متوجه شدیم طبق تصمیمات مسئولان این استان به طور غیرقانونی به شرکتی سیاحتی با نام علیصدر واگذار شده است.

وی افزود: این شرکت، خصوصی است و حتی شماری از مدیران دولتی نیز در آن مسئولیت دارند.
شجاعی ادامه داد: البته بهره برداری از این غار قابل اجاره دادن است و در قالب مقررات می توان آن را اجاره داد اما در بررسی ها مشخص شد حتی اجاره بهای سالانه آن را فقط ۷۰۰ هزار تومان تعیین کرده بودند درحالیکه درآمد این شرکت خصوصی از محل فروش بلیت دیدن این غار سالانه ۱۹ میلیارد تومان است.

دادستان دیوان محاسبات تاکید کرد: بررسی این تخلف نیز در دستور کار قرار دارد اما آنچه مهم است با ورود دیوان محاسبات از واگذاری این غار و ۲۱۴ هکتار از زمین های اطراف آن پیشگیری شد.

وی ادامه داد: قرار بود غار علیصدر به عنوان اثری جهانی در سازمان فرهنگی ملل متحد “یونسکو” به ثبت برسد اما چون در مقطع کوتاهی که این غار به بخش خصوصی واگذار شده بود دهانه آن را دستکاری کرده بودند یونسکو از ثبت آن به عنوان میراث جهانی خودداری کرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو