زمان انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ -

اختلافات چشمگیر من با رئیس‌جمهور منتخب بر کسی پوشیده نیست

رئیس جمهور کنونی آمریکا در اظهارات خود در جمع هواداران نامزد مغلوب دموکرات‌ها گفت: اختلافات چشمگیر من با رئیس‌جمهور منتخب بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از تلگراف، «باراک اوباما» رئیس جمهور کنونی آمریکا که تا ژانویه سال آینده میلادی میهمان کاخ سفید خواهد بود، دقایقی پیش در جمع هواداران «هیلاری کلینتون» نامزد مغلوب دموکرات ها حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

«باراک اوباما» در بخشی از این سخنرانی گفت: دیروز و پیش از شمارش آراء من در یک پیام ویدئویی خطاب به مردم آمریکا گفتم؛ آفتاب فردا صبح طلوع خواهد کرد و آن تنها قطعه کوچکی از پیش بینی بود که به حقیقت پیوست.

وی ادامه داد: می دانم که همه شما همانند من شب طولانی را سپری کردید. من خود با «ترامپ» در ساعت ۰۳:۳۰ صبح صحبت کردم. اختلافات چشمگیر من با رئیس جمهور منتخب بر کسی پوشیده نیست؛ اما به خاطر دارید که ۸ سال قبل نیز من با «جرج دابلیو بوش» نیز اختلاف نظر داشتم.

اوباما افزود: اکنون همه ما برای موفقیت وی در اتحاد و اداره کشور مهم هستیم. انتقال آرام قدرت یکی از نمادهای دموکراسی در کشور ما است.

اوباما با اشاره به تلاش های «هیلاری کلینتون» در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کشور تأکید کرد: من به او افتخار می کنم. نامزدی وی در انتخابات تاریخ ساز بود.

رئیس جمهور کنونی آمریکا خاطر نشان کرد: هر کسی زمانی که نامزد مورد علاقه اش شکست می خورد، ناراحت می شود؛ اما باید به خاطر داشته باشیم که همه ما عضو یک گروه هستیم. ما قبل از هر موضوعی قهرمان هستیم. من زمانی که مستقیماً با ترامپ صحبت کردم؛ همین حرف را شنیدم و دلگرم شدم. امیدوارم وی در طول دوران انتقال قدرت نیز این روحیه را حفظ کند.

«باراک اوباما» تصریح کرد: من و «جو بایدن» به ترمیم زخم هایمان پرداختیم(بایدن در انتخابات سال ۲۰۰۸ مغلوب اوباما شده بود). به نظر من وی به ترامپ نیز کمک خواهد کرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو