زمان انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ -

انتظامی:نمایشگاه مطبوعات از سال آینده به بخش خصوصی واگذار می‌شود

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به واگذاری ۸۰ درصد از امور نمایشگاه مطبوعات به بخش خصوصی، از واسپاری امورات باقی‌مانده این رویداد به رسانه‌ها در دوره بعد این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز جمعه ۲۱ آبان در آئین اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که در مصلی برگزار شد، با اشاره به گشایش این نمایشگاه با حضور رئیس‌جمهور و خاتمه آن با حضور رئیس دفتر وی، این مسئله را نشانه توجه ویژه دولت به مطبوعات و رسانه‌ها عنوان کرد.

وی گفت: خوشحالم که نمایشگاه بیست و دوم نسبتاً در سطح، اندازه و شأن رسانه‌ها برگزار شد. تأکید ما و رویکرد عمومی دولت این است که هر چه کار به خود صنوف واگذار شود، حتماً امور بانشاط بیشتر و سرعت بیشتر انجام خواهد شد. این مسیری است که در سه سال گذشته ما طی کرده‌ایم یعنی عقب‌نشینی دولت به نفع بخش خصوصی.

انتظامی با بیان اینکه امسال حدود ۸۰ درصد سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های نمایشگاه مطبوعات بر عهده تشکل‌های مطبوعاتی بوده است، ضمن قدردانی از پنج تشکل مطبوعاتی که در قالب شورای هماهنگی تشکل‌های مطبوعاتی این وظیفه را بر عهده داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد: در سال آینده همین پوسته ظاهری و اجرایی نمایشگاه مطبوعات هم به خود صنوف مطبوعاتی واگذار شد.

به گفته معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، امسال ۹۰۰ رسانه در ۶۳۰ غرفه در نمایشگاه مطبوعات حضور شبانه‌روزی داشتند به این معنا که حتی بعد از خاتمه زمان نمایشگاه در یک روز، کار انتشار رسانه‌هایشان را در تحریریه‌هایشان پی می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها خودشان را مالک و صاحب نمایشگاه مطبوعات می‌دانند، از خدمات سه سال و اندی علی جنتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پشتیبانی‌های او از سیاست‌های معاونت متبوعش قدردانی کرد و گفت: در سه سال گذشته هیچ‌گونه مجوزی به فعالیت خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی بخش دولتی داده نشده است.

انتظامی با اشاره به شعار «شفافیت و صداقت» به عنوان شعار نمایشگاه بیست و دوم، از عملکرد معاونت متبوعش از حیث شفاف بودن در سه سال گذشته دفاع کرد و گفت: شفافیت به کاهش هزینه‌های نظارت و مبارزه واقعی با فساد کمک می‌کند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به درخواست رئیس‌جمهور از وزیر ارشاد برای فهرست کردن مشکلات فوری و آنی رسانه‌ها برای طرح در دولت جهت پیگیری، از پرداخت یارانه مطبوعات در ایام نمایشگاه و به دستور دکتر روحانی خبر داد و گفت: برای طرح مشکلات رسانه‌ها در هیأت دولت هم، کارگروهی با حضور وزیر ارشاد و مدیران رسانه‌های برتر در طرح رتبه‌بندی رسانه‌ها تشکیل و اولین جلسه آن در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد و امیدوارم به زودی این مشکلات به هیأت دولت راه پیدا کند.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره جایزه پاکیزه‌نویسی زبان فارسی در رسانه‌ها به همت فرهنگستان زبان و ادب فارسی، زبان فارسی را عنصر هویت‌بخش و امنیت‌آفرین عنوان کرد و همچنین یادآور شد: در حرکت دیگری در زمینه پاسداشت زبان فارسی، آئین‌نامه اجرایی قانون ممنوعیت بکارگیری الفاظ و واژه‌های بیگانه اصلاح شد که مطابق با اصلاحیه ماده ۱۷ آن، شورایی با عنوان «شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی» به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور تمام دستگاه‌های ذیربط تشکیل شده است تا مجوزهایی که برای محصولات و خدمات تولیدی و تجاری صادر می‌شود، مطابق با این آئین‌نامه باشد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو