زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ -

خوزستان فردا میزبان رئیس جمهور است

رئیس جمهور فردا یکشنبه در سفری یک روزه به خوزستان می آید تا چند طرح و پروژه مهم و نفتی را افتتاح کند

به گزارش سرای نور؛ حسن روحانی فردا یکشنبه قرار است به استان خوزستان سفر کند و با حضور در شهرهای مختلف این استان، چند طرح و پروژه نفتی و مهم را افتتاح کند.

بر اساس اعلام استانداری خوزستان، افتتاح سه فاز در میادین نفتی غرب کارون به ظرفیت استخراج ۲۰۰ هزار بشکه در روز، افتتاح مرکز CTC راه آهن تهران- اهواز با حجم سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال، افتتاح کارخانه روغن کشی خلیج فارس در بندر امام با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریال، افتتاح طرح آبرسانی به دشت آزادگان، هویزه، رفیع، شرق اهواز در قالب طرح آبرسانی غدیر و افتتاح پایانه مرزی شلمچه با حجم سرمایه گذاری ۲۷۶ میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که در این سفر افتتاح خواهند شد.

کلنگ زنی پالایشگاه جدید آبادان و چندین طرح مهم دیگر نیز به رئیس جمهوری پیشنهاد شده که در صورت موافقت وی در این سفر عملیات اجرائی آن آغاز خواهد شد.

این طرح به تصویب شورای عالی اقتصاد رسیده که احداث کامل آن از زمان آغاز عملیات اجرائی تا پایان طرح به یک بازه زمانی پنج ساله نیاز دارد که با افتتاح آن بیش از ۱۰ هزار نفر از بیکاران جذب این پالایشگاه می شوند و سپس پالایشگاه قبلی به موزه تبدیل خواهد شد.

برای اجرای این طرح ۱، ۳ میلیارد دلار فاینانس خارجی تصویب شده و تا پایان امسال نیز ۱.۷ میلیارد دلار فاینانس اسفند ماه تصویب می شود.

رئیس جمهور اولین سفر استانی خود را در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۲ به استان خوزستان انجام داد و در جریان این سفر ضمن دیدار با مردم چندین طرح را افتتاح و یا کلنگ زنی کرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو