زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ -

پیش بینی ۲۶۷هزار واحد پارکینگ برای زائران اربعین

مدیرکل دفتر ترانزیت وپایانه‌های مرزی از پیش بینی۱۲۰ هزار واحد پارکینگ در مرز مهران، ۴۷ هزار واحد در چذابه و ۱۰۰ هزارواحد در شلمچه برای زائرانی که با خودروشخصی به مرز سفر می کنند، خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ محمدجواد عطرچیان اظهار داشت: درحال حاضر تردد زائران اربعین حسینی(ع) در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه روان اما سنگین است.

وی ادامه داد: دیروز بیش از ۱۲۰ هزار زائر از مرز مهران، ۵۵ هزار نفر از مرز چذابه و ۸۰ هزار نفر از مرز شلمچه تردد کردند.

به گفته عطرچیان، تمهیدات لازم برای نقل و انتقال زائران به مرزهای سه گانه از سراسر کشور در نظر گرفته شده است و ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری جابه جایی مسافران از تمام نقاط کشور به شهرهای مهران، چذابه و شلمچه را بر عهده دارند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی، اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد هم نقل و انتقال زائران اربعین حسینی (ع) از اولین شهر مرزی به داخل پایانه مرزی را انجام می دهند البته هم اکنون ۴۰۰  دستگاه اتوبوس شرکت واحد در مهران، ۱۰۰ دستگاه در چذابه و ۱۰۰ دستگاه در شلمچه  فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: از هفته گذشته هر روز آمار جابه جایی ها افزایش یافته است و پیش بینی می شود آخر هفته شاهد اوج سفر زائران اربعین حسینی(ع) به سمت نجف و کربلا باشیم.

عطرچیان درباره حجم سفرهای انجام شده برای اربعین حسینی(ع) افزود: پیش بینی می شود که طی ایام اربعین از مرز مهران روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار زائر، از مرز شلمچه ۱۰۰ هزار و از مرز چذابه هم حدود ۶۰ هزار نفر سفر کنند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی از تمهیدات لازم پس ازوقوع ترافیک سنگین در مسیرهای مرزی خبر داد و گفت: در زمان وقوع ترافیک سنگین در مسیرهای اصلی، راه های درجه دو و فرعی پیش بینی شده که در صورت ایجاد گره ترافیکی با همراهی پلیس راهور از این مسیرها استفاده شود.

به گفته وی، تاکنون در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران گره ترافیکی نداشته ایم، البته با توجه به تجارب سال های گذشته، مسیرهای لازم از اولین شهرمرزی به پایانه مرزی هم جدا شده است.

این مقام مسئول افزود: زائرانی که با خودروی شخصی به شهرهای مرزی مراجعت می کنند می توانند خودروهای خود را قبل از پایانه‌های مرزی پارک کنند، برای این زائران۱۲۰ هزار واحد پارکینگ در مرز مهران، ۴۷ هزار واحد در چذابه و ۱۰۰ هزارواحد پارکینگ هم برای مرز شلمچه پیش بینی شده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو