زمان انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ -

برهم زدن برجام به نفع ایران است

«هنری کیسینجر» در اظهاراتی ضمن اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به عنوان انقلابی علیه عقل متعارف، بر هم زدن توافق هسته ای با ایران توسط آمریکا را بیشتر به نفع تهران تحلیل کرد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از برِیت بارت، «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا در اظهاراتی مدعی شد تلاش ایران برای تسلط بر خاورمیانه بزرگ ترین تهدید برای آمریکا به شمار می آید.

وزیر خارجه اسبق آمریکا که در اجتماعی در نیویورک سخن می گفت، تأکید کرد: بزرگ ترین چالش پیش روی آمریکا در خاورمیانه تسط بالقوه بر منطقه توسط ایران است.

وی بدون اشاره به حضور مداخله جویانه انبوهی از نظامیان آمریکائی در منطقه خاورمیانه ادعا کرد: آمریکا باید به وضوح مشخص کند که مخالف گسترش ارضی ایران است و آنچه آمریکا از ایران می‌خواهد این است که مثل یک ملت عمل کند؛ نه صلیبی ها.

«هنری کیسینجر» تصریح کرد: آنچه باید شاهد آن باشیم این است که ایران نباید به چنین موقعیت برتری دست یابد.

وزیر خارجه اسبق آمریکا درباره نتیجه انتخابات هشتم نوامبر سال ۲۰۱۶ آمریکا نیز گفت که پیروزی ترامپ در مقابل هیلاری کلینتون یک «انقلاب علیه عقل و خرد متعارف» بود.

دیپلمات کهنه کار آمریکائی درباره آنچه ترامپ در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره پاره کردن توافق هسته ای با ایران وعده داده بود نیز خاطر نشان کرد که این کار بیش از آمریکا برای ایران سودمند خواهد بود.

وی تأکید کرد: من به چنین توافقی دست نیافتم، اما پایان دادن به آن در حال حاضر، منافع بزرگ و مهمی را برای ما حاصل نمی کند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو