زمان انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ -

مهران«آرام» شد/اوضاع تحت کنترل است

وضعیت تردد در مرز مهران نسبت به روزهای گذشته روان تر شده و هم اکنون فقط مسیرهای ارتباطی دارای ترافیک خودرویی است.

به گزارش سرای نور؛ در حالی که طی روزهای گذشته موج زیاد از زوار باعث مختل شدن تردد رائرین در پاره ای از اوقات شده بود، مرز مهران امروز آرام تر و روان تر از روزهای گذشته شاهد تردد زوار بود.

طبق گفته مسئولان استان ایلام هم اکنون اوضاع در پایانه مرزی تحت کنترل است ومشکلی در تردد زائران اربعین حسینی وجود ندارد.

حسین کلانتری معاون استاندار ایلام امروز در نشست ستاد اربعین استان در این ارتباط اظهار داشت: تلاقی رفت و برگشت زائران اربعین حسینی در این روزها نیاز به مراقبت وبرنامه ریزی بیشتری دارد.

کلانتری افزود: ناوگان حمل ونقل مسافری ونیروهای امدادی شرایط تسهیل درتردد زوار را فراهم می کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندارگفت: اوضاع در پایانه مرزی تحت کنترل است و مشکلی در تردد زائران اربعین حسینی وجود ندارد.

وضعیت تردد در مرز مهران

محمدرضا مروارید استاندار ایلام امروز نیز در خصوص وضعیت تردد از مرز مهران گفت: روز گذشته در بخش خروج زوار ایرانی از مرز مهران ۱۲۱ هزار نفر ثبت شده و خروجی زوار خارجی نیز ۲۸۰ نفر بوده است.

وی افزود: ورود زائران ایرانی به کشور از طریق پایانه مرزی مهران که به عراق سفر کرده بودند ۲۶ هزار نفر و ورود زوار خارجی به کشور نیز ۱۲۸ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه زائران باید حتما با مدارک قانونی برای خروج از کشور به مرز بین‌المللی مهران مراجعه کنند، تاکید کرد: جمع کل ترددها در روز گذشته ۱۴۷ هزار و ۴۰۸ نفر بوده است.

وی تاکید کرد: اتوبوس و وسایل حمل ‌و نقل عمومی از شهر مهران تا پایانه مرزی به ‌اندازه کافی وجود دارد و همچنین تمهیدات لازم برای جابجایی زائران در مرز زرباطیه عراق با اعزام تعدادی اتوبوس‌ اتخاذ شده است.

استاندار اظهار کرد : هم اکنون در پایانه مرزی مهران علاوه بر خروج ۱۰۰ هزار زائر در روز، بیش از ۱۷ هزار نفر نیز روزانه از این مرز به کشور وارد می شوند.

پایانه مرزی مهران آماده بازگشت زائران اربعین است

حجت الاسلام محمد نقی لطفی امام جمعه ایلام نیز امروز در بازید از پایانه مرزی اظهار داشت: حضور در مهران برای شرکت کنگره بزرگ اربعین، مظهر اقتدار ملت ایران و جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه جمعیت زائران برای خروج از مرز بین‌المللی مهران بسیار بالاست، تاکید کرد : بیش از ۸۰ درصد از زائران اربعین از این پایانه مرزی عازم کشور عراق هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه مرز مهران، امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز برای زائران اربعین است، افزود : خوشبختانه همه امکانات برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در مرز مهران تدارک دیده شده و همه مردم از این وضعیت رضایت دارند.

حجت‌الاسلام لطفی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بازگشت زائران اشاره و اظهار کرد: پایانه مرزی مهران توانایی بازگشت زائران اربعین را دارد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو