زمان انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ -

برجام دستاوردهای بازگشت ناپذیری داشت/ایران فروشنده آب سنگین است

رئیس‌جمهور با اشاره برجام دستاوردهای بازگشت ناپذیری به همراه داشت، گفت: از سال ۸۲ تا ۹۴ ادعای آژانس بر این بود که ایران مخفیانه مشغول ساخت بمب اتم است.

به گزارش سرای نور؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در نشست توسعه‌ای استان البرز که در سالن موسسه تحقیقات اصلاح نهال و بذر برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر انسان درراه خدا فداکاری کند، بی‌نتیجه نخواهد ماند، اظهار کرد: افراد نیکوکار پاداش خود را دریافت می‌کنند.

وی بابیان اینکه بدون هم‌زبانی به‌جایی نخواهیم رسید، تصریح کرد: امروز به کار و تلاش نیاز داریم، فضای در دولت برای فعالیت اقتصادی و اجتماعی به‌واسطه مردم بازشده است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت درصدد بوده به تلاش مردم پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها از ابتدا تا آخر همانند فلفل هستند، مردم خواستار این دسته از فعالیت‌ها نیستند.

روحانی با اعلام اینکه باید از فضای به وجود آمده نهایت استفاده و بهره‌برداری را برد، گفت: بزرگ‌ترین خیر جمعی در مقطع فعلی تلاش برای اشتغال جوانان است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها کمتر باکار عملی و کاربردی همراه هستند، بسیاری از دانشگاه‌ها به‌صورت تئوری آموزش ارائه می‌دهند، گفت: بزرگ‌ترین هدف برجام ایجاد فضای مناسب برای کار و فعالیت اقتصادی، اجتماعی و علمی در کشور است.

وی با طرح این سؤال که چگونه باید رونق اقتصادی را ایجاد کرد، گفت: تمام مطالبات استانی به‌حق است، جز فضای سیاسی مناسب با دنیا و فراهم آوردن سرمایه همچنین فنّاوری راه دیگری نیست.

روحانی با اعلام اینکه ضریب بازیافت بزرگ‌ترین منبع نفتی غرب کارون ۵ درصد است، افزود: با فنّاوری دنیای امروز می‌توان این مهم را تا ۲۰ درصد افزایش داد، اگر بازیافت یک واحد درصد افزایش پیدا کند ۶۷۰ میلیون بشکه نفت را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم بازیافت ۵ درصد را به ۷ درصد افزایش دهیم، بیان کرد: امروز به فنّاوری نیاز داریم؛ با طرح‌های بیوتکنولوژی می‌توان به اهداف بزرگی دست‌یافت.

رئیس‌جمهور با اعلام اینکه کارآفرینان اقدام بزرگی را انجام می‌دهند و باید قدردان این عمل باشیم، گفت: اگر کارآفرین حتی یک نفر را مشغول کار سازد به آن شخص حیات بخشیده است.

روحانی تصریح کرد: ایجاد بستر اشتغال خدمت به جامعه و خانواده‌ها است که فرزندان خود را با سختی به مدرسه و دانشگاه روانه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال وظیفه سنگینی بر دوش احاد مختلف جامعه، دولت و کارآفرینان است، گفت: زمانی دولت را بر دست گرفتیم که اشتغال تقریباً در حد صفر بود که امر عجیبی محسوب می‌شد.

رئیس‌جمهور بابیان اینکه طی سال‌های اخیر حرکت خوبی در بحث اشتغال آغازشده از بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ۷۰۰ هزار شغل خالص ایجادشده و بیش از یک‌میلیون نفر در فضای کار جذب‌شده است، گفت: حتی با ایجاد یک‌میلیون شغل در سال می‌توان نرخ بیکاری را به همین روال ثابت نگاه داشت.

وی بیان کرد: درصدد بودیم کارآفرینان و بخش‌های تولیدی همچنین کارگاه‌های متوسط و کوچک را موردتوجه ویژه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در نظر داشتیم ۷ هزار و ۵۰۰ واحد را فعال کنیم در حال حاضر این مهم به دو برابر افزایش‌یافته است، افزود: در مسیر رشد قرار داریم؛ حرکت به‌واسطه آمارهای اعلامی درست ارزیابی‌شده است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: در مسئله برجام دستاوردهایی بازگشت‌ناپذیر به دست آوردیم، از سال ۸۲ تا ۹۴ ادعای آژانس بر این بود که ایران مخفیانه مشغول ساخت بمب اتم است.

وی تصریح کرد: آژانس صریحاً اعلام کرد کل پرونده ایران در این خصوص برای همیشه بسته‌شده است، این ریشه برای همیشه خشک شد.

رئیس‌جمهور بابیان اینکه در تعجب هستم رسانه‌هایی که باید مردم را دل گرم کنند خلاف این مهم را می‌گویند،  گفت: ایران فروشنده آب‌سنگین در جهان است.

وی با تأکید بر اینکه با وارد شدن در بازار دنیا و فروش آب‌سنگین نقطه قوتی برای کشور محسوب می‌شود، افزود: بیش از ۲۰۰ تن کیک زرد برای نخستین بار وارد کشور شده است.

روحانی تأکید کرد: حرکتی شروع‌شده که از اهمیت خاصی برخوردار است، بانک‌ها دارای مشکل هستند، بانک‌ها تلاش می‌کنند اما باید بیش از این وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه گره بانک‌ها باید گشوده شود، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تحول عظیمی در بخش بانک‌ها ایجاد کنیم؛ ارائه تسهیلات طی ۶ الی ۷ ماهه گذشته توسط بانک‌ها کار ارزشمندی است.

وی بابیان اینکه بدحساب ترین نهاد در کشور دولت است، افزود: برای نخستین بار در نظر داریم ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی شرکت‌ها و پیمانکاران به بانک‌ها را پرداخت کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید با فساد مبارزه شود؛ این مهم مبحث حائز اهمیتی است، تصریح کرد: به‌عنوان رئیس‌جمهور اعلام می‌کنم فساد استثناء بردار نیست، اقتصاد با فساد درست نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه باید با فساد قاطعانه مبارزه شود، افزود: در هر زمینه‌ای که ملت حامی دولت بوده موفق ظاهرشده‌ایم؛ در مبارزه با غول فساد باید با تمام ریشه‌های فساد در تمام بخش‌ها قاطعانه مبارزه شود، با ادامه قاچاق کالا صنعت به مشکل برخورد می‌کند.

روحانی با تأکید بر لزوم مبارزه با قاچاق گفت: کالای قاچاق به‌واسطه آمارهای واصل‌شده کاهش‌یافته باید در راستای هر چه‌بهتر شدن این مهم اهتمام ویژه داشته باشیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو