زمان انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ -

پهنای باند اینترنت تا پایان دولت یازدهم ۵ برابر می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پهنای باند اینترنت تا پایان دولت ۵ برابر می‌شود، گفت: همه روستاهای بالای ۱۵ خانوار تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند.

به گزارش سرای نور؛ محمود واعظی عصر چهارشنبه در جلسه توسعه ای استان البرز که در سالن موسسه تحقیقات نهال و بذر برگزار شد، به صورت ویدئو کنفرانسی شرکت کرد و با بیان اینکه استان البرز از اهمیت بالایی در بعد مخابراتی برخوردار است، اظهار کرد: زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی استان البرز باید بیش از این آماده باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه از نظر مخابراتی استان البرز معین‌ استان تهران نیز محسوب می‌شود، گفت: طی سه سال گذشته پهنای باند استان ۸.۸ برابر شده است.

واعظی با اعلام اینکه شبکه انتقال استان ۲ و نیم برابر و مشترکان اینترنت ۴ و نیم برابر افزایش‌یافته است، افزود: ۱۴۴ روستا اینترنت دار و تمام روستا دارای ارتباط تلفنی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رتبه استان در ارائه خدمات مخابراتی و اینترنتی از ۱۴ به ۷ رسیده است، تصریح کرد: همه روستای بالای ۱۵ خانوار تحت پوشش اینترنت قرار خواهند گرفت و پهنای باند اینترنت تا پایان دولت یازدهم ۵ برابر می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه به ۱۳ شهر استان نسل سوم تلفن همراه و به ۱۲ شهر نسل چهارم تلفن همراه ارائه می‌شود، گفت: الکترونیکی کردن ۲۵۰ دهیاری توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران انجام پذیرفته است.

واعظی خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۴۰ میلیارد تومان توسط بخش دولتی در حوزه مخابرات سرمایه‌گذاری می‌شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو